וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מרהיב: ערפל על רכס הרים משתלט על הכביש

תושבי האי ניופונלנד שליד קנדה נדהמו כאשר לנגד עיניהם נגלה מחזה יפייפה במיוחד: ערפל שהתהווה מעל מימי האוקיינוס טיפס ועלה מעלה ושיווה לרכס ההרים מראה של רכס מושלג

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

תופעות אקלימיות שגרתיות יכולות, לעיתים, לייצר עבור העין האנושית אפקטים חזותיים מרשימים. דוגמא טובה במיוחד לכך נראתה אתמול באי ניופאונלנד, הממוקם בצפון יבשת אמריקה סמוך לקנדה. ערפל שהתהווה ליד רכס הרים באי נראה כמו שכבת קרח ארוכה במיוחד, עד שניתן היה לחשוב שמול העיניים ניצבים הרי ההימלאיה הנישאים.

הגורם לתופעה הייחודית והמרהיבה הזו הוא שכבת הערפל, שהתפתחה מעל מי האוקיינוס שנמצא בצדם השני של ההרים. השלב הראשון להיווצרותו של הערפל מתחיל כאשר לחות שנמצאת במרחק קטן מהמים מתקררת עד לנקודה שבה היא מתעבה.

תיעוד נדיר: ענן ערפל ענקי מתקדם מעבר להרים. תמונות גולשים
"שכבת הקרח"/תמונות גולשים

בזמן שרוח קלה ונעימה מתחילה לנשוב בסמוך המים, הדבר מביא לכך שהערפל עולה מעלה עד לקצה ההר, וגורם לו להתקרר עוד יותר. כך מתאדה כמות נוספת של מים שלא הספיק להתאדות קודם לכן, אשר מסייעת ליצירת שכבת הערפל על ההרים. דהיינו, האשליה האופטית של כיסוי הקרח.

כמו כן, כאשר מבקשים לצלם את התופעה ניתן לחזות באפקט ויזואלי יפה נוסף. הרוח, הנושבת מול עדשת המצלמה, מתחממת, הערפל ממשיך לאור זאת להתאדות וגורם לערפל להיראות כמו נהר זורם. כעת, כל שנותר הוא לעלות על מטוס, להמריא לקבוצת האיים הרחוקה ולשלב בין שתי האפשרויות: גם לחזות בשכבת הקרח היפיפייה בעיניים, וגם לנסות ולצלם אותה ולחזות באשליה האופטית של הנהר הזורם.

עוד בנושא:
צפו: הר געש התפרץ - עיר שלמה כוסתה באפר
ממעוף הציפור: צפו בפסגת הר הגעש ה"מעשן" בצ'ילה

  • עוד באותו נושא:
  • ערפל
  • קנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully