וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממעוף הציפור: צפו בפסגת הר הגעש ה"מעשן" בצ'ילה

28.5.2013 / 16:55

כ-3,000 בני אדם ייאלצו להתפנות מבתיהם באזור הגבול בין צ'ילה וארגנטינה בשל פעילות ססמית וגוברת של הר הגעש קופאווה. הרשויות מזהירות: "יש סכנת התפרצות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הרשויות בארגנטינה וצ'ילה הכריזו אתמול (שני) על מצב חירום עקב פעילות ססמית הולכת וגוברת של הר הגעש הפעיל קו?פאווה, הממוקם כ-500 קילומטרים דרומית לבירה הצ'יליאנית סנטיאגו, בין מחוז ביוביו בצ'ילה לפרובינציה נאוקן שבארגנטינה.

בעקבות מצב החירום, הורו הרשויות לפנות את כלל היישובים הנמצאים ברדיוס של 25 קילומטרים מההר הגועש. הרשויות בצ'ילה הדגישו כי הר הגעש עדיין לא התפרץ, אך לאור פעילותו הססמית הגוברת בשבועות האחרונים, יש לפנות את כלל האזור מיושביו. לפי הערכת הרשויות כ-2,240 בני אדם צפויים להיות מפונים בצד הצ'יליאני וכ-900 בצד הארגנטינאי.

הר הגעש הפעיל קו?פאווה בגבול צ'ילה ארגנטינה, 27 מאי 2013. AP
כ-3,000 בני אדם ייאלצו להתפנות מבתיהם עקב סכנת ההתפרצות/AP

"אין זה אומר שהר הגעש אכן יתחיל להתפרץ", אמר אתמול שר הפנים של צ'ילה, אנדרס צ'אדוויק, "אך לפי השירות הגיאולוגי הלאומי ההר נמצא בתהליך אשר עשוי להוביל להתפרצות. לכן הוצאנו את הוראת הפינוי". בסרטון שלעיל ניתן לראות ממעוף המסוק את פסגת הר הגעש הפעילה ו"המעשנת" כפי שתועדה על ידי הרשויות בצ'ילה.

לפני כשנתיים, "התעורר לחיים" הר הגעש פויהואה שבדרום צ'ילה, לאחר שהיה רדום במשך עשרות שנים, ופלט כמויות אדירות של אפר וולקני על יישובי האזור וכן על ארגנטינה השכנה. ענן האפר גרם אז לשיבושי תעופה נרחבים בחלקים מדרום אמריקה, וגם באוסטרליה ובניו זילנד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully