וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הר הגעש בצ'ילה שוב מתפרץ: עוד ביטולי טיסות

טסים לדרום אמריקה או לאוסטרליה? תמשיכו להתעדכן בתנועת הענן הוולקני, לאחר שהר הגעש פויהואה חזר להתפרץ אחרי כמה ימי מנוחה. באוסטרליה הגיע האפר כבר עד החוף המערבי

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

אחרי כמה ימי רגיעה, שב אתמול (רביעי) הר הגעש פויהואה שבצ'ילה להתפרץ, כשהוא פולט לאוויר ענני אפר עצומים ומעיף רסיסי סלעים לכל עבר. בעקבות זאת, שב ועולה החשש לביטול המוני של טיסות בדרום אמריקה. במקביל, עדיין מתבטלות היום טיסות באוסטרליה, בגלל ענן האפר שהגיע אליה מהתפרצות ההר בשבוע שעבר.

הר הגעש בהרי האנדים שבדרום צ'ילה התעורר לחיים לפני כשבועיים, אחרי שהיה רדום במשך עשרות שנים, ופלט כמויות אדירות של אפר וולקני על יישובי האזור וכן על ארגנטינה השכנה. ענן האפר כבר גרם בשבוע האחרון לשיבושי תעופה נרחבים בחלקים מדרום אמריקה, ובימים האחרונים גם באוסטרליה ובניו זילנד.

התפרצויות וענני אפר בעולם:
אתמול: אפר מאריתריאה הגיע לישראל, אין בינתיים פגיעה בטיסות
ענן האפר בדרום אמריקה: עונת הסקי נפגעה
לפני חודש: ביטולי טיסות באירופה בגלל ענן אפר מאיסלנד
תיעוד נדיר: הר הגעש באיסלנד כפי שעוד לא ראיתם

הר הגעש פויהואה מתפרץ ופולט ענן אפר, צ'ילה, יוני 2011. רויטרס
אחרי עשרות שנים של מנוחה, פויהואה מתפרץ/רויטרס

בעוד הגיאולוגים מזהירים מפני התפרצויות נוספות גם בימים הקרובים, ביטולי הטיסות נמשכים ברחבי דרום אמריקה. בין הנפגעים היה גם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון המבקר ביבשת, שנאלץ אתמול לעשות את המסלול מארגנטינה לאורוגוואי דרך הים.

גם בנמלי התעופה באוסטרליה ובניו זילנד מורגשים לראשונה זה 20 שנה שיבושים קשים כתוצאה מאפר המגיע מעברו השני של האוקיינוס. חברות התעופה הגדולות של אוסטרליה, וירג'ין וקוואנטס, השעו את כל טיסותיהן לניו זילנד וכעת גם אל העיר פרת' שבמערב אוסטרליה, שגם אליה הגיע הענן.

אפר שנפלט מהר הגעש פויהואה שבצ'ילה באזור העיר ברילוצ'ה, ארגנטינה, 8 ביוני 2011. רויטרס
אפר וולקני מכסה את אזור ברילוצ'ה בארגנטינה, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully