וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענן האפר בדרום אמריקה: חזרו לטוס, אבל מה עם הסקי?

התפרצות הר הגעש פויהואה מתחילה להירגע, אחרי שבימים האחרונים בוטלו מאות טיסות בצ'ילה, ארגנטינה, אורוגוואי וברזיל. עם זאת, ערב פתיחת עונת הסקי בברילוצ'ה, מסלולי הגלישה מכוסים אפר

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

בעיר התיירות ברילוצ'ה שבדרום-מערב ארגנטינה לא ממש יודעים כיצד להתמודד עם המכה שנחתה עליה השבוע. כבישים, בתים וכלי רכב - הכל כוסה בשכבת אפר וולקני בעובי של עד חצי מטר, כתוצאה מהתפרצות הר הגעש פויהווה, הנמצא מערבה משם, מעברם השני של הרי האנדים - בצ'ילה.

אפר שנפלט מהר הגעש פויהואה שבצ'ילה באזור העיר ברילוצ'ה, ארגנטינה, 8 ביוני 2011. רויטרס
אפר געשי מכסה את האדמה באסור ברילוצ'ה/רויטרס

ברילוצ'ה, שכלכלתה מושתתת רבות על תיירות, נפגעה קשות כתוצאה מהתפרצות ההר. אתרי הסקי המושלגים כוסו אף הם באפר שלא מאפשר לגלוש בהם, ימים ספורים לפני פתיחת עונת החורף.

גם בעיירות הסמוכות עומדים נפעמים מול האפר, שנראה היטב גם בצילומי לוויין. אלפי בני אדם המתגוררים בסמוך להר כבר פונו השבוע מבתיהם, והם עדיין לא מורשים לשוב אליהם. ישנו אף חשש מפני מפולות בוץ בסמוך להר, אך הדאגה העיקרית ממשיכה להיות לתעופה בחלקים נרחבים בדרום אמריקה.

הר הגעש פויהואה מתפרץ ופולט ענן אפר, צ'ילה, יוני 2011. רויטרס
פויהואה מתפרץ ומפיץ אפר געשי באוויר/רויטרס

מאות טיסות בצ'ילה, ארגנטינה, אורוגוואי וברזיל בוטלו מאז התפרץ ההר לראשונה בשבת. בפטגוניה שבארגנטינה נסגרו לפחות 15 שדות תעופה, וגם בבירת ארגנטינה, בואנוס איירס, נותרו אתמול המוני נוסעים תקועים, לפני שחודשו הטיסות.

עם זאת, נראה כי עיקר המשבר מאחורינו. אתמול דווח כי התפרצותו של הר הגעש נחלשת, והיום מתחדשות הטיסות בארגנטינה ובצ'ילה בהדרגה. עם זאת, ענן האפר עדיין משייט בשמי היבשת, כך שהסכנה לא לגמרי חלפה. אם אתם טסים בקרוב לדרום אמריקה - רצוי להמשיך ולהתעדכן.

מקלט ובו תושבים שפונו מאזור הר הגעש המתפרץ פויהואה, צ'ילה, 8 ביוני 2011. רויטרס
מקלט ובו צ'יליאנים שפונו מבתיהם בגלל ההתפרצות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully