וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הר געש התפרץ - עיר שלמה כוסתה באפר

20.8.2013 / 0:30

האפר שנפלט מלוע הר הגעש בעיר קגושימה ביפן האמיר לגובה של חמישה קילומטרים. בניינים ומכוניות כוסו באפור והתושבים התקשו לנשום: "זה היה חזק יותר מכל הפעמים הקודמות"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

הר געש התפרץ אתמול (ראשון) בעיר קגושימה שבדרום מחוז קיושו ביפן וכיסה את העיר באפר כבד. העשן שנפלט מלוע ההר הגיע עד לגובה של חמישה קילומטרים מעליו, במה שנראה כהתפרצות הגעשית הגבוהה ביותר שאירעה במדינה האסייתית מאז החלו למדוד את ההתפרצויות בשנת 2006.

בעקבות האפר, העוברים ושבים התקשו לנשום. תושבי העיר מוקפים על ידי 11 הרי געש פעילים ונראה שכבר התרגלו להתפרצות מסוג זה ולאפר שמגיע עמן. עם זאת, ההתפרצות של אתמול הצליחה להפתיע את רובם. "ברגע שהר הגעש התפרץ אתמול, הרגשתי שזה היה חזק יותר מכל הפעמים הקודמות", סיפר אחד התושבים בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס. "האפר הגיע לגובה עצום". לדבריו, "גם מי שהגיע קרוב מאוד, לא הצליח לראות את אורות הרמזורים. הכל היה חשוך לגמרי".

הר געש התפרץ בעיר קאגושימה ביפן וכיסה באפר את כל העיר, 18 באוגוסט 2013. רויטרס
האפר האמיר לגובה של חמישה קילומטרים מעל לוע ההר/רויטרס

גם היום נרשמו כמה התפרצויות געשיות בקנה מידה קטן מההר בקגושימה ואפר הוסיף להתפשט באוויר ולכסות בניינים וכלי רכב ברחבי העיר. צוות שנשלח על ידי הרשויות ניקה את האפר כבר בשעות הבוקר והשיבו לרוב שטחי העיר את מראם הרגיל. מטאורולוגים יפנים לא פסלו את האפשרות להתפרצות גדולה יותר בעתיד. לדבריהם, העובדה שהר הגעש עדיין פעיל, משמעותה שהתפרצויות עלולות להתרחש בכל רגע בתקופה זו.

(עדכון ראשון 20:31)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הר געש התפרץ בעיר קאגושימה ביפן וכיסה באפר את כל העיר, 18 באוגוסט 2013. רויטרס
העיר מוקפת ב-11 הרי געש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully