וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

ארה"ב: "מגוון אפשרויות זמינות" להתערבות בסוריה

"יש לנו מגוון אפשרויות זמינות", כך אמר היום (שבת) גורם בבית הלבן בתגובה נוספת לתקיפה הכימית שביצע לכאורה הצבא הסורי ביום רביעי האחרון. "נפעל במכוון ונקבל החלטות התואמות את האינטרס הלאומי שלנו, גם כמו את ההערכות שלנו באשר למה שיכול לקדם את המטרות שלנו בסוריה". לפי הגורם, נשיא ארצות הברית ברק אובמה ייוועד היום הבוקר (שעון ארה"ב) עם יועציו לביטחון לאומי וידון עמם בדיווחים האחרונים מסוריה. לדבריו, "כמו שאמרנו בעבר, הנשיא הורה לקהילת המודיעין לאסוף עובדות וראיות כדי שנוכל לקבוע מה התרחש בסוריה. ברגע שנברר את העובדות, הנשיא יקבל החלטה מושכלת לגבי התגובה".

איראן מאשרת: "נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה"

נשיא איראן חסן רוחאני הודה הבוקר (שבת) לראשונה כי נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה. נשיאה הטרי של איראן, שעוד במהלך הבחירות הצטייר כמועמד המתון היחסית, אמנם לא אמר מי עשה שימוש בנשק הקטלני, אולם קרא לקהילה הבינלאומית להימנע משימוש שכזה. טהרן, ידידתה הקרובה של דמשק, כבר האשימה בעבר את המורדים הסורים בשימוש בנשק כימי, אולם דבריו של הנשיא רוחאני מגיעים על רקע הדיווחים לפיהם למעלה מאלף בני אדם נהרגו בתקיפה כימית שביצע משטר אסד בפרברי דמשק.

"רבים מאזרחי סוריה החפים מפשע נפצעו ומתו מות קדושים מחומרים כימיים וזה מצער", צוטט רוחאני בסוכנויות הידיעות האיראניות. "אנו מגנים בתוקף את השימוש בנשק כימי". לדבריו, "הרפובליקה האיסלאמית קוראת לקהילה הבינלאומית לעשות כל שביכולתה כדי למנוע שימוש בנשק שכזה בכל מקום שהוא בעולם, ובמיוחד בסוריה".

משנעים משחתות לסוריה: "אובמה יבחן אפשרויות לתקיפה"

לקראת הכרעה? יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, גנרל מרטין דמפסי, צפוי להציג היום (שבת) אפשרויות לתקיפה צבאית בסוריה במהלך פגישה בבית הלבן. כך דיווחו כלי התקשורת בארצות הברית. על פי הדיווחים, בין המטרות האפשריות לתקיפה - בונקרים פיקודיים ומשגרים המשמשים לשיגור נשק כימי.

שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל רמז הלילה כי ארצו פועלת להצבת כוחות ימיים בציפייה להוראה מצד אובמה על פעולה צבאית בסוריה, בעקבות הדיווחים על שימוש שנעשה לכאורה בנשק כימי במדינה. "למחלקת ההגנה יש אחריות לספק לנשיא אפשרויות לכל תרחיש", אמר הייגל לכתבים במהלך ביקור במלזיה. "זה מצריך הצבה של כוחותינו כדי שיוכלו לבצע את האפשרויות השונות, מתוך מה שהנשיא יבחר".

עקב רעידות במנוע: מטוס אל על שב לישראל

מטוס של חברת "אל על", שהמריא בשבת בבוקר מנמל התעופה בן גוריון לוורונה שבאיטליה כשעליו 180 נוסעים נאלץ לחזור על עקבותיו ולשוב לנחיתה בארץ. זאת, עקב רעידות שהחלו באחד ממנועי מטוס הבואינג 737. מהחברה נמסר כי לאחר שינחת המטוס בשדה התעופה בישראל, יעלו הנוסעים בשעה 12:00 בצהריים על מטוס חלופי וימריאו פעם נוספת לאיטליה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לבנון: לפחות 47 הרוגים בשני פיצוצים בעיר טריפולי

שני פיצוצים עזים הכו את העיר טריפולי שבצפון לבנון ביום שיש בשעות הצהריים. הפיצוצים המסונכרנים – הקשים ביותר שראתה העיר הסונית ברובה מאז סיומה של מלחמת האזרחים במדינה – הכו בטריפולי בתום תפילת הבוקר במסגד אל-איסלאם ובמסגד טאקווה. לפחות 47 בני אדם נהרגו וכ-500 נוספים נפצעו.

את אחד הפיצוצים תיעדה מצלמת אבטחה בתוך מסגד אל-איסלאם. רשת הטלוויזיה הלבנונית LBC שידרה את הסרטון, ובו נראה רגע הפיצוץ, שגרם להרס רב ולבהלה. המתפללים קמו במהרה וניסו להימלט מהמקום. מקור הפיצוץ היה במכונית תופת, שהייתה עמוסה בכמאה קילוגרמים של חומרי נפץ. בצילומי הטלוויזיה נראו אנשים רבים סוחבים בידיהם פצועים והרוגים בעודם מתרחקים מזירת האירוע.

הביון האמריקני: הייתה תקיפה כימית בסוריה - באישור אסד

בשישי בערב מסרו מקורות ביטחוניים בארצות הברית ובאירופה כי סוכנויות המודיעין של ארצות הברית ובעלות בריתה גיבשו הערכה ראשונית, לפיה המשטר הסורי עשה שימוש בנשק כימי על מנת לתקוף השבוע סמוך לבירה דמשק. כמו כן, מההערכה עולה כי התקיפה ככל הנראה קיבלה אישור מדרג גבוה במשטרו של בשאר אסד. המקורות, שביקשו להישאר בעילום שם, סייגו את הדברים באומרם כי מדובר רק בהערכה ראשונית, וכי בשלב זה הם עדיין מחפשים אחר הוכחות חד-משמעיות – דבר שעשוי לקחת ימים או שבועות לאסוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully