וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 42 הרוגים בטריפולי; תיעוד מרגע הפיצוץ בתוך המסגד

רשת הטלוויזיה הלבנונית LBC שידרה סרטון ממצלמת אבטחה במסגד הסוני, שבו נהרגו עשרות בני אדם מפיצוץ מכונית תופת סמוכה. "לאחר שהאוויר התבהר, הסתכלתי סביבי וראיתי גופות"

צילום: יוטיוב, רויטרס עריכה: טל רזניק

תיעוד מתוך מסגד בטריפולי ממחיש את רגעי האימה: רשת הטלוויזיה הלבנונית LBC שידרה סרטון מצלמת אבטחה של מסגד שבו אירע אחד משני הפיצוצים היום (שישי) בעיר שבצפון לבנון, שבהם נהרגו לפחות 42 בני אדם ומאות נוספים נפצעו. בסרטון ניתן לראות עשרות בני אדם בתפילת הבוקר במסגד אל-איסלאם.

עשרות הרוגים ומאות פצועים בשני פיצוצים בטריפולי שבלבנון. רויטרס
100 ק"ג חומר נפץ באחת ממכוניות התופת. טריפולי, הבוקר/רויטרס

קצת אחרי השעה 12:15 אירע פיצוץ עז מכיוון אחד קירות המסגד, שגרם להרס רב ולבהלה. המתפללים קמו במהרה וניסו להימלט מהמקום. "בדיוק התכופפנו לתפילה בפעם השנייה כשאירע הפיצוץ. לאחר שהאוויר התבהר, הסתכלתי סביבי וראיתי גופות", סיפר אחד המתפללים, סמיר ג'דול. מקור הפיצוץ במכונית תופת, שהייתה עמוסה בכמאה קילוגרמים של חומרי נפץ. בצילומי הטלוויזיה נראו אנשים רבים סוחבים בידיהם פצועים והרוגים בעודם מתרחקים מזירת האירוע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עשרות הרוגים ומאות פצועים בשני פיצוצים בטריפולי שבלבנון. רויטרס
רבים נמלטו מזירת האירוע וסחבו בידיהם פצועים והרוגים. טריפולי, הבוקר/רויטרס

גורמי רפואה וביטחון במדינה מסרו כי מניין ההרוגים בשני הפיצוצים הבוקר עלה ל-42. הצלב האדום מסר כי למעלה מ-500 בני אדם נפצעו. הפיצוצים המסונכרנים – הקשים ביותר שראתה העיר הסונית ברובה מאז סיומה של מלחמת האזרחים במדינה – הכו בטריפולי בתום תפילת הבוקר במסגד אל-איסלאם ובמסגד טאקווה.

עשרות הרוגים ומאות פצועים בשני פיצוצים בטריפולי שבלבנון. רויטרס
למעלה מ-500 פצועים. טריפולי/רויטרס

שר האוצר הלבנוני, מוחמד ספדי, רמז לכך שהאירוע הוא נקמה של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, על הפיגוע ברובע דאחיה בשבוע שעבר, שבו נהרגו 22 בני אדם. "מאז הפיצוץ ברובע דאחיה בביירות בשבוע שעבר היו כמה ניסיונות מצד גורמים שיעים לבצע פיגוע נגד גורמים סונים בלבנון", אמר.

חיזבאללה גינה את הפיצוצים וטען בהצהרה מטעמו כי מטרת המתקפה היום היא לפלג את האזור על ידי הסתה לעימותים עדתיים. "שני הפיצוצים הם חלק מתכנית שמטרתה לזרוע מחלוקת בלבנון ולגרור אותה ללחימה... במטרה לשרת אינטרסים בינלאומיים הרסניים לפלג את האזור ולהטביע אותו באש ובדם", נמסר בהצהרה. עוד נכתב כי מדובר "בפרויקט מתמשך שמטרתו לגרור את לבנון לכאוס ולהגשים את מטרות האויב הציוני ותומכיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully