וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביון האמריקני: הייתה תקיפה כימית בסוריה - באישור אסד

24.8.2013 / 0:02

לפי הערכה ראשונית של סוכנויות מודיעין במערב, נעשה שימוש בנשק כימי נגד אזרחים ליד דמשק השבוע, עם אישור מדרג גבוה במשטר. כמו כן, המורדים טוענים שהעבירו דגימות לבדיקה

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

סוכנויות המודיעין של ארצות הברית ובעלות בריתה גיבשו הערכה ראשונית, לפיה המשטר הסורי עשה שימוש בנשק כימי על מנת לתקוף השבוע סמוך לבירה דמשק – כך מסרו מקורות ביטחוניים בארצות הברית ובאירופה. כמו כן, מההערכה עולה כי התקיפה ככל הנראה קיבלה אישור מדרג גבוה במשטרו של בשאר אסד. המקורות, שביקשו להישאר בעילום שם, סייגו את הדברים באומרם כי מדובר רק בהערכה ראשונית, וכי בשלב זה הם עדיין מחפשים אחר הוכחות חד-משמעיות – דבר שעשוי לקחת ימים או שבועות לאסוף.

עוד על הטבח הכימי בסוריה:
אובמה: מוגזם לחשוב שנוכל לפתור את המשבר בסוריה
התקיפה הכימית בסוריה: המודיעין האמריקני יחקור
"כשאתם מביטים בגופות ילדי סוריה - דמיינו את ילדיכם"
הזוועה בסוריה: "משפחות שלמות על הרצפה, מתות"

גופות של ילדים שמתו לכאורה משימוש בנשק כימי על ידי צבא סוריה ליד דמשק, 21 באוגוסט 2013. רויטרס
גופות ההרוגים בתקיפה הכימית שבוצעה לכאורה השבוע/רויטרס

בתוך כך, גורם בכיר באופוזיציה הסורית אמר אתמול כי מתנגדיו של הנשיא אסד הבריחו דגימות מקורבנותיה של המתקפה הכימית אל מחוץ למדינה על מנת שמומחים יבצעו בהן בדיקות. "לקחנו אותן ושלחנו אותן אל מחוץ לסוריה", אמר מזכ"ל הקואליציה הסורית הלאומית, גנרל באדר ג'מוס, לסוכנות רויטרס. עם זאת, הוא סרב לציין לאן נשלחו הדגימות.

הנשיא הסורי, בשאר אסד, נמצא תחת לחץ בינלאומי כבד לאפשר לפקחים של האו"ם גישה לאתר שבו אירע לכאורה השימוש בגז נגד מאות אזרחים ביום רביעי, שאם אכן אירע מהווה את התקיפה הכימית הקטלנית ביותר זה עשורים. האופוזיציה התחייבה להבטיח את בטיחותם של פקחים שיגיעו לאזורים שבשליטתה. "נבטיח את ביטחונו של צוות האו"ם. זה חיוני שהפקחים הללו יגיעו לכאן בתוך 48 שעות", אמר דובר בארגון במסיבת עיתונאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קבורת תושבי הפרבר חמוריה, שנהרגו לכאורה במתקפת נשק כימי. דמשק, סוריה, 22 באוגוסט 2013. רויטרס
קבורת ההרוגים/רויטרס

שלשום הורה הנשיא האמריקני, ברק אובמה, לקהילת המודיעין האמריקנית לאסוף בדחיפות מידע שיסייע לאמת את הטענות בדבר שימוש בנשק כימי בסוריה, במתקפה שבה לטענת המורדים נהרגו למעלה מ-1,300 בני אדם. בתדרוך לכתבים, הסבירה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, כי בשלב זה "ארצות הברית אינה יכולה לומר בוודאות שנעשה שימוש בנשק מסוג זה במתקפת הגז לכאורה אתמול לפנות בוקר באזור דמשק".

אתמול כינה אובמה את המתקפה האכזרית "אירוע גדול ומטריד". בתגובה ראשונה למתקפה בראיון שהעניק לרשת CNN אמר הנשיא האמריקני כי ארצו מחפשת אחר אישור לכך שאכן נעשה שימוש בנשק כימי מצד ממשל אסד. לצד זאת, הבהיר אובמה כי הרעיון שארצות הברית יכולה לפתור את המשבר העדתי-פנימי בסוריה הוא "מוגזם".

(עדכון ראשון: 22:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully