וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: מוגזם לחשוב שנוכל לפתור את המשבר בסוריה

23.8.2013 / 14:18

הנשיא האמריקני הודה כי כוחו מוגבל, בעיקר בשל העובדה שפקחי האו"ם בסוריה תלויים במתן אישור מאסד לחקור את האפשרות שבוצע שימוש בנשק כימי. "דואגים לבעלות בריתנו באזור"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס היום (שישי) לראשונה למתקפה הכימית, שהתרחשה לכאורה השבוע בסוריה, וכינה אותה "אירוע גדול ומטריד". בראיון שהעניק לרשת CNN אמר הנשיא האמריקני כי ארה"ב מחפשת אחר אישור לכך שאכן נעשה שימוש בנשק כימי מצדו של ממשל אסד. לצד זאת, הבהיר אובמה כי הרעיון שארה"ב יכולה לפתור את המשבר העדתי-פנימי בסוריה הוא "מוגזם".

לדברי אובמה, התקיפה "נוגעת בכמה עניינים שקשורים לאינטרסים הלאומיים של ארצות הברית, הן בצורך שלנו למגר נשק להשמדה המונית, והם בצורך להגן על בעלות הברית שלנו באזור". הנשיא האמריקני רמז כי הוא מקווה שרוסיה וסין יחדלו מהתנגדותם להתערבות בסוריה, והוסיף כי "זה דורש את תשומת לבה של ארצות הברית, ואני מקווה שזה יקבל גם את תשומת לבה של הקהילה הבינלאומית כולה".

"אנחנו פועלים באו"ם במטרה להגיע לפעולה הטובה ביותר, שתאפשר חקירה של האזור הפגוע בידי פקחי האו"ם השוהים במקום", הסביר אובמה. עם זאת, הוא הודה כי המציאות שונה מציפיותיו, וכי ברור לו שמי שאמור להעניק את האישור לפקחים להגיע לאזור הוא דווקא האדם שאין כל סיבה שישתף פעולה עם המהלך - אסד. "אנחנו לא מצפים לשיתוף פעולה, לאור ההיסטוריה", הוסיף אובמה.

אתמול הורה אובמה לקהילת המודיעין האמריקנית לאסוף בדחיפות מידע שיסייע לאמת את הטענות בדבר שימוש בנשק כימי בסוריה, במתקפה שבה לטענת המורדים נהרגו למעלה מ-1,300 בני אדם. בתדרוך לכתבים הסבירה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי כי בשלב זה "ארצות הברית אינה יכולה לומר בוודאות שנעשה שימוש בנשק מסוג זה במתקפת הגז לכאורה אתמול לפנות בוקר באזור דמשק".

עוד בנושא
התקיפה הכימית בסוריה: המודיעין האמריקני יחקור
”כשאתם מביטים בגופות ילדי סוריה - דמיינו את ילדיכם”
הזוועה בסוריה: אובמה מתעלם מהקו האדום שהציב לעצמו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully