וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה הכימית בסוריה: המודיעין האמריקני יחקור

23.8.2013 / 0:02

הנשיא אובמה הנחה את קהילת המודיעין לאסוף מידע שיסייע לאמת את הטענות בדבר שימוש בנשק הקטלני מצד הממשלה. "איננו יכולים לומר בוודאות שנעשה שימוש בנשק מסוג זה"

מערכת וואלה!

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הורה אתמול (חמישי) לקהילת המודיעין האמריקנית לאסוף בדחיפות מידע שיסייע לאמת את הטענות בדבר שימוש בנשק כימי בסוריה. בתדרוך לכתבים הסבירה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי כי בשלב זה "ארצות הברית אינה יכולה לומר בוודאות שנעשה שימוש בנשק מסוג זה במתקפת הגז לכאורה אתמול לפנות בוקר באזור דמשק".

"אנו עושים כל שביכולתנו כדי להגיע לעובדות", אמרה סאקי בתדרוך בוושינגטון. לדבריה, הנחיותיו של אובמה לסוכנויות המודיעין כללו איסוף מידע מעדי ראייה בשטח, ממקורות גלויים ועל סמך מידע מדעי. עם זאת, היא הודתה כי מדובר במשימה לא פשוטה מאחר שלארצות הברית אין קשרים דיפלומטיים עם סוריה.

"צרפת בהלם מהזוועות בסוריה"

מזכ"ל האו"ם באן קי מון שב וקרא אתמול לממשלת סוריה לאפשר למומחים מטעם האו"ם לחקור את השימוש לכאורה בנשק כימי, שלדברי האופוזיציה הסורית הביא לכ-1,300 הרוגים שלשום. "המזכ"ל נותר מודאג עמוקות מהדיווחים על השימוש לכאורה בנשק כימי בסוריה", נמסר בהצהרה. "המזכ"ל מאמין שהדיווחים מאתמול צריכים להיחקר ללא דיחוי. מאז אתמול הוא נמצא בקשר עם מנהיגי העולם בנושא והנחה את סגניתו אנגלה קיין להגיע לדמשק. בנוסף, גורמים בכירים באו"ם יצרו קשר עם הרשויות בסוריה מאז התקבלו הדיווחים הראשוניים".

קבורת תושבי הפרבר חמוריה, שנהרגו לכאורה במתקפת נשק כימי. דמשק, סוריה, 22 באוגוסט 2013. רויטרס
תושבי הפרבר חמוריה שלכאורה נהרגו מהתקיפה הכימית מובאים לקבורה/רויטרס

בשיחה שקיים עם מזכ"ל האו"ם, גינה אתמול נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, את השימוש שנעשה לכאורה בנשק כימי בסוריה. בהודעה שפרסם משרדו, נמסר כי הולנד הביע בשיחה "את ההלם שנגרם בצרפת בעקבות הזוועות בסוריה בלילה שבין ה-20 ל-21 באוגוסט והשימוש שנעשה ככל הנראה בנשק כימי". שר החוץ הצרפתי לורן פביוס הבהיר כי לא נשללת האפשרות של "תגובה בכוח" אם אכן יתברר שסוריה עשתה שימוש בנשק הקטלני נגד אזרחיה.

גם בריטניה הודיעה אתמול בצהריים כי היא שמה בעדיפות עליונה את בירור העובדות בנוגע לשימוש שנעשה לכאורה בנשק כימי בסוריה. "אנו מאמינים כי פתרון מדיני הוא הדרך הטובה ביותר לסיים את שפיכות הדמים", אמר דובר מטעם משרד החוץ הבריטי לסוכנות הידיעות רויטרס. הוא הוסיף כי ראש הממשלה ושר החוץ של בריטניה "אמרו פעמים רבות כי אינם שוללים שום אפשרות להצלת חיים של חפים מפשע בסוריה".

דוברת מטעם האופוזיציה הסורית סיפרה אתמול בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי עדיין מתגלות גופות של קרבנות מהתקיפה הכימית. "אנו מצפים שמספר (ההרוגים) יעלה, כיוון שרק עכשיו גילינו שכונה בזמלקה שבה יש בתים מלאים באנשים מתים", תיארה חליד סאלח. האופוזיציה הסורית דורשת שצוות החוקרים של האו"ם יבדק בהקדם את מעוזי המורדים בפאתי הבירה דמשק.

גופות של ילדים שמתו לכאורה משימוש בנשק כימי על ידי צבא סוריה ליד דמשק, 21 באוגוסט 2013. רויטרס
ילדים שנפגעו לכאורה מהנשק הכימי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully