וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הורי ילדי החינוך המיוחד בעיריית בני ברק

22.8.2013 / 21:09

8 משפחות לילדים הסובלים מפיגור עתרו נגד העירייה לאחר שלטענתם זו כופה עליהם להירשם לגן מסוים בשל מכבש לחצים שמפעיל יו"ר ארגון "עלה", שהוא גם בעל תפקיד בעירייה

קבוצת הורים לילדים הסובלים מפיגור עתרו לבית המשפט נגד עיריית בני ברק, בעקבות החלטת העירייה לחייבם לרשום את ילדיהם לגנים של ארגון "עלה" ולא לגני "עזר מציון", המועדפים עליהם. לדברי ההורים, הסיבה להחלטה השרירותית נובעת מכך שיו"ר עלה בעיר, המשמש גם כחבר מועצת העיר ובעל תפקיד בעירייה, מפעיל לחצים להביא לכך שילדים בעלי פיגור בינוני ירשמו למוסדות עליהם הוא אחראי.

חלק מההורים טוענים כי מעורבים בהחלטה הזו שיקולים זרים. "לא ייתכן שאדם שמנהל את עלה יפעל בתוך העירייה, כחבר מועצה, לטובת הארגון שלו", אמר אחד ההורים. "ברור שהתקציבים שמקבלים על ילדים עם פיגור בינוני הוא גבוה יותר מתקציב לבעלי פיגור קל וזאת פשוט שערורייה שהוא מתערב בנושא ומפעיל לחצים כדי שההחלטה הזו תישאר על כנה. חבל שכסף ופוליטיקה מחליטים בנושא רגיש כזה ועל חשבון הילדים שלנו, שזקוקים כל כך לטיפול מסור וטוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הילדים שלנו למדו ב'עזר מציון' במשך שנתיים במעונות ואנחנו מאוד מרוצים מאופן הטיפול והיחס שהם נותנים לילדים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבני ברק פועלים מעונות יום לילדים עם פיגור ברמה קלה ובינונית של ארגון עלה וכאלה של ארגון עזר מציון. בשנה שעברה הסכימה העירייה לפתוח גם גן לילדים מטעם עזר מציון, ולדברי ההורים הם מרוצים מאוד מהתנהלות הגן ומהתקדמות ילדיהם בזכות הטיפול המסור. לפני כמה שבועות עברה ההחלטה בעיריית בני ברק, שעל פי מה שנמסר להורים התקבלה לאחר בחינת הנושא עם אנשי מקצוע, וזו קובעת כי גני עלה ישמשו כגנים עבור ילדים הסובלים מפיגור בינוני ואילו הגן של עזר מציון ישמש עבור ילדים הסובלים מפיגור קל.

"התברר לנו שאחת המפקחות של העירייה נתנה את ההמלצה ללא בדיקה רצינית", הסביר הורה אחר. "בפגישה שהתקיימה בעירייה בנושא, היא נשאלה איך היא קיבלה את ההחלטה הזו בלי לבקר ולבחון את המוסדות של עזר מציון. לדבריה, היא ידעה שעזר מציון מתעסק בציוד רפואי, אמבולנסים ועוד תחומי חסד נוספים אבל לא בחינוך. זה פשוט אבסורד. איך היא יכולה להמליץ על משהו בלי להכיר אותו?"

כשההורים קיבלו את הבשורה הם התנגדו לה בכל התוקף. לדבריהם, ילדיהם שלמדו בעזר מציון קיבלו טיפול מסור והתקדמו בצורה משמעותי ואילו ילדי מעונות וגני עלה התלוננו על הטיפול במקום. חלק מההורים שהתנסו במוסדות של עלה החליטו בצורה חד-משמעית כי הם חייבים להעביר אותם למוסד של עזר מציון. "הניסיון שלנו הוכיח כי הטיפול בעזר מציון מסור ואוהב", סיפר אחד ההורים. "הילדים שלנו זוכים לפעילויות לאורך כל היום ואנחנו לא מוכנים להעביר אותם למקום שלא נותן יחס כזה. אין שום הגיון להחליט בהינף יד כי הילדים הללו חייבים ללמוד דווקא במקום אחד ולא לאפשר להורים לבחור בטוב ביותר עבור ילדיהם".

ההורים מחו בפני נציגי העירייה ואף החתימו עצומה. מבחינתם, הם לא מוכנים לעבור לסדר היום ולוותר. כאשר הם ראו שדבריהם נופלים על אוזניים ערלות, החליטו שמונה משפחות לגשת לבית המשפט. חלק מההורים העדיפו שלא לפנות לבית המשפט מחשש שהם יסומנו כ"בעייתיים" בעיני גורמים בציבור החרדי. בעתירה שהגישו בתחילת השבוע, הם דרשו הוצאת צו מניעה לעירייה עד שתשנה את דעתה בנושא ותאפשר תחרות בריאה בעיר בכל הקשור לטיפול בילדים הסובלים מפיגור. "דרשנו מהם שיאפשרו להורים לבחור לאיזה מוסד הם רוצים לשלוח את ילדיהם, שיתנו אפשרות בחירה לפחות, ולא ייצרו במקום מונופול רק לגוף אחד", הסביר אחד ההורים. "הילדים שלנו למדו בעזר מציון במשך שנתיים במעונות ואנחנו מאוד מרוצים מאופן הטיפול והיחס שהם נותנים לילדים. אז למה לחייב אותנו לעבור לעלה כשהניסיון הוכיח שהטיפול שלהם פחות טוב? בכל מקרה אנחנו לא נוותר בעניין, זה בנפשנו ואנחנו נלחם".

עיריית בני ברק: פעלנו לטובת הילדים בהתאם להנחיות

אתמול הגישה עיריית בני ברק את תשובתה לעתירה והיום צפוי להתקיים דיון בעניין בבית המשפט המחוזי תל אביב. בתשובתה שללה העירייה את כל הנאמר בעתירה. לדבריהם, ההחלטה התקבלה אך ורק מתוך רצון להיטיב עם הילדים ולהעניק להם את הטיפול המתאים ביותר. "בניגוד לנטען על ידי העותרים, הרי שהעירייה פעלה כדין ובהתאם להנחיות וחוזרי מנכ"ל משרד החינוך, כשטובת הילדים ורווחתם עומד לנגד עיניה".

עוד נכתב כי לעירייה בעיר בני ברק חשובה מאוד ההתמקצעות בתחום החינוך המיוחד של העוסקים במלאכה ולא לפזר את תחומי העיסוק לכל עבר. "לצורך כך, העירייה מעמידה מסגרות שהתמקצעו כל אחת בסוג הלקות ובהתאם לכך משובצים התלמידים", נמסר. למרות תשובת העירייה, ההורים מתכוונים להמשיך במאבקם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully