וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל פוליטיקה? "כיתת חינוך מיוחד בקרוואן ירוד"

21.8.2013 / 8:00

בביתר עילית, שם כבר נפתחה שנת הלימודים, הועברו כ-40 תלמידי בגילאי 13-7 מבית הספר "לב החינוך" ללמוד בקרוואן. "ראש העיר נתן את המבנה המקורי למוסד אחר בגלל הבחירות"

שנת הלימודים תשע"ד כבר נפתחה השבוע בחלק ממוסדות החינוך החרדי, בתום חופשת הקיץ, שנוצלה בין השאר להכנת מוסדות הלימוד. גם תלמידי המוסד "לב החינוך" לחינוך מיוחד בביתר עילית התכוננו לשובם לבית הספר, אך כמה ימים לפני תחילת שנת הלימודים קיבלה הנהלת המוסד הודעה מהעירייה ולפיה המבנה שבו למדו התלמידים בשנים האחרונות כבר לא מיועד עבורם. על פי ההודעה, תלמידי המוסד, שבו לומדים כ-40 תלמידים בגילאי 13-7, יעברו ללמוד בארבעה קרוואנים. מצבם של הקרוואנים ירוד ומצריך שיפוץ, אשר טרם ברור מתי יתקיים.

לדברי הורי התלמידים, הסיבה למעבר ברגע האחרון קשורה לבחירות המקומיות הצפויות להיערך באוקטובר. לדברי אחת האימהות, ראש העיר מאיר רובינשטיין העניק את המבנה, השייך לעירייה, למוסד אחר. "המוסד פועל במקום ארבע שנים והיה לילדים את כל מה שהם צריכים, ופתאום העבירו את זה לקהילה אחרת בתמורה לתמיכה בראש העיר המכהן בבחירות הקרובות", אמרה. לדברי אם אחרת, הקרוואנים נמצאים במצב ירוד ולא ניתן להשתמש בהם. "מדובר בקרוואנים ישנים מאוד עם הרבה פסולת מסביבם", טענה. "המבנים עצמם צריכים שיפוץ רציני, יש שם נזילות והמבנים מאוד ישנים. לא תחזקו אותם ואי אפשר להכניס לשם את התלמידים".

"הילדים זקוקים לטיפול שלא ניתן להעניק בקרוואנים"

ההורים מוסיפים כי בינתיים התלמידים לומדים בבתי כנסת בעיר ואין להם מקום קבוע. "הם לומדים בבתי כנסת בקבוצות מעורבבות מבחינת הגילאים, ולא מקבלים את מה שמגיע להם, למרות שאנחנו משלמים כרגיל", סיפרה אחת האימהות. "אנחנו משלמים מדי חודש 480 שקלים עבור הלימודים, והם אמורים לקבל טיפולים שונים שהם לא יכולים לקבל כעת. המוסד מספק לתלמידים ריפוי ועיסוק, טיפול רגשי, טיפול במוזיקה וטיפולים נוספים, ואת כל זה הם לא יכולים כרגע לקבל מחוסר מקום".

עוד היא הוסיפה, כי במוסד הקודם "היו להם כיתות רגילות וכיתות טיפול שכל הילדים זכו לקבל את המגיע להם. מדובר בילדים עם ליקויי למידה שזקוקים לטיפול הזה, אבל משרד החינוך נתן הוראה למטפלות לא להעניק את הטיפולים מחוסר מקום, ועד שזה לא יסתדר הם פשוט לא יקבלו את מה שמגיע להם. אין לנו מושג כמה זמן זה יימשך".

בתים בית"ר עילית,אוקטובר 2012. טלי מאייר
"העירייה העניקה את המבנה הקודם לקהילה אחרת בתמורה לתמיכה בראש העיר בבחירות". ביתר עילית/טלי מאייר

לדברי ההורים, התלמידים חלקו את המבנה עם מוסד אחר והיה די מקום לכולם. אולם, ילדי המוסד השני נשארו ללמוד שם, ובמקום ילדי החינוך המיוחד הכניסו ילדי מוסד אחר. ההורים מוסיפים כי פנו שוב ושוב לעירייה, אך לשווא. "פנינו לעירייה, ביקשנו להיפגש עם הגורמים האחראיים, אבל שום דבר לא קורה. הם כל הזמן דוחים אותנו ושולחים אותנו מגורם אחד לשני בלי לתת פתרון אמיתי למצב", נטען.

לדבריהם, גם ההסעות הופסקו לתלמידים כיוון שמדי יום הם לומדים במקום אחר, עד שיהיה להם מבנה קבע. ההורים אף טוענים כי ילדיהם לא יהיו זכאים להסעה, ובעקבות זאת פיזור התלמידים הוטל עליהם. בנוסף, ההורים מתקוממים על כך שהם לא קיבלו הודעה על המעבר בצורה מסודרת. "אף אחד לא עדכן אותנו בשינוי", זעמו. "העירייה לא טרחה אפילו ליידע אותנו. הם רק עדכנו את הנהלת המוסד ותו לא. אנחנו נאלצנו לשמוע את זה ממנהל המוסד ברגע האחרון וזה לא הגיוני. מדובר בילדים עם צרכים מיוחדים, ואי אפשר להתייחס אליהם בצורה כזו. למרות שהבניין שייך לעירייה, אי אפשר להתייחס ככה לילדים שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

העירייה: "מדובר בפתרון זמני"

מעיריית ביתר עילית נמסר בתגובה: "תלמוד תורה 'דרך התורה', לב החינוך, נפתח על ידי העירייה לפני מספר שנים. עיריית ביתר עילית, הרגישה במיוחד לילדים בחינוך המיוחד ומפעילה תכניות מיוחדות לילדים אלה, ראתה מחובתה לסייע לילדים ולהוריהם. ולכן עם פתיחת תלמוד התורה נכנסו לבניין שנבנה עבור ישיבה, והעברתו נדחתה למועד אחר, בידיעה כי זהו פתרון זמני. הנהלת הישיבה, שעבורה נבנה המבנה, הודיעו במהלך שנת הלימודים תשע"ג שלשנת הלימודים הבאה יש לפנות את המקום כפי המוסכם. לשם כך נמצא לתלמוד תורה 'דרך התורה' מקום חילופי עד להעברתו למבנה הקבע". בנוגע למצב המבנה הזמני, נמסר מהעירייה: "העירייה תממן, כפי שסוכם עם הנהלת 'דרך התורה', שיפוצים בבניין ואת התאמתו לילדי החינוך המיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully