וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת שנת הלימודים: גני ילדים רבים ללא חשמל

16.8.2013 / 0:22

לפי מרכז השלטון המקומי, גני ילדים שנבנו באחרונה לא חוברו לרשת החשמל, בשל עיצומי עובדי החברה - דבר שעשוי לפגוע במאות ילדים. חברת החשמל: "לא ידוע לנו על כל עיכוב"

שנת הלימודים בפתח, וכבר כעת קיים חשש שהיא לא תיפתח כסדרה: מרכז השלטון המקומי שיגר אתמול (חמישי) מכתב למנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן, בו נטען כי בשל עיצומי עובדי החברה בחודשים האחרונים מספר רב של גני טרום חובה חדשים, שנבנו השנה, טרם חוברו לרשת החשמל ולא קיבלו את האישור הנדרש לאכלוס המבנים.

במסגרת יישום המלצות ועדת טרכטנברג נבנו השנה ברחבי הארץ מאות גני ילדים חדשים, שצפויים להתחיל לפעול עם פתיחתה של שנת הלימודים הקרובה. ממרכז השלטון המקומי נמסר כי מפניות שהתקבלו על ידי ראשי רשויות עולה, כי מספר רב של גני טרום חובה לא חוברו לרשת החשמל ולא קיבלו טופס 4, המאפשר את אישור החיבור לחשמל וכתוצאה מכך לא ניתן לפתוח אותם לקבלת הילדים.

במכתב נטען בין היתר כי "מדובר בעשרות גני ילדים בפריסה ארצית שלא ייפתחו אם לא יתקבלו האישורים הנדרשים. היות ולא מדובר בחידושי רישוי, והיות ולא ניתן לאכלס את הגנים ללא טופס 4 כמתחייב, ייפגעו מאות בתי אב ומאות ילדים שלא תימצא להם האכסנייה החינוכית הנדרשת במועד". מדובר בבעיה שצצה ועולה מידי שנה עקב עומס העבודה בחברת החשמל, אולם השנה עיצומי העובדים החריפו אותה למצב כזה בו קיים חשש אמיתי מפגיעה בפתיחת שנת הלימודים.

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט, אמר בתגובה כי "מאות ילדים ברחבי הארץ לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים רק בגלל בעיה טכנית. פניתי בנושא גם לשר האנרגיה והמים מר סילבן שלום כדי להתערב בפתרון הבעיה ואני קורא לחברת החשמל להתגייס מיידית לעניין ולאפשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה".

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי החברה "עומדת בתכנית העבודה לחיבור מוסדות חינוך וביניהם גני הילדים לקיץ הקרוב". לדברי החברה, לא ידוע על כל עיכוב שעלול להיגרם בשל אי עמידה ביעדים של חברת החשמל. "במידה וקיים אצלכם מידע אחר נשמח לקבלו על מנת שנוכל לבחון נקודתית", נאמר.

(עדכון ראשון 23:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully