וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שווה ציפורן של ילדה? 15 אלף שקלים

גלעד גרוסמן

30.5.2013 / 14:00

הורי ילדה בת 11 שציפורנה התעוותה לאחר שהשער בגן הילדים נטרק על אצבעה, תבעו את משרד החינוך, העירייה ואת הגננת. בית המשפט פסק כי הציפורן היא "איבר בעל משמעות אסתטית"

בית משפט השלום בתל אביב קבע לאחרונה כי יש לפצות ילדה בת 11 ב-15 אלף שקלים, לאחר שהציפורן שלה התעוותה בעקבות שער שנסגר על כף ידה בגן כשהיתה בת 5. השופט ירון בשן קבע בפסק הדין כי הציפורן היא איבר בעל משמעות אסתטית, ופגיעה בה תשפיע יותר מאשר צלקות גדולות באיברים לא חשופים.

הקטינה הגישה תביעה, באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי נגד משרד החינוך, עיריית בת ים והגננת בגן. מפסק הדין עולה כי לגן הגיע שליח עם מזון. כשהוא יצא סגרה הסייעת את שער הכניסה לגן בזמן שגבה מופנה לפעוטות. הילדה הכניסה את ידה לשער, ואחת מאצבעותיה נתפסו. היא הגישה תביעה בגובה של 100 אלף שקלים בגין הפסדי השתכרות עתידיים, הוצאות רפואיות, כאב וסבל.

הסייעת טענה כי היה מדובר באירוע שערך שניות בלבד, וכי הוא היה בלתי צפוי ושלא פעלה ברשלנות. אולם, השופט בשן כתב בפסק הדין כי "פעוטות אמורים להימצא תחת השגחה בדיוק מחמת הסכנה שינהגו באופן לא צפוי ומסוכן". הוא הבהיר כי מכיוון שקשה להשגיח על הפעוטות, התשתיות של הגן חייבות להיות "סלחניות", וכי השער בגן לא עמד בדרישות של חוזר מנכ"ל, ולכן האצבע של הילדה נתפסה.

השופט מתח ביקורת על עיריית רמת גן, שכתבה בסיכומיה כי מדובר ב"רוב מהומה על לא מאומה". "בזכרנו שהמקור השייקספירי הוא קומדיה, זה נראה כביטוי לא הולם לתאונה שגרמה לפעוטה סבל", כתב השופט בפסק הדין. הוא המשיך וכתב כי ההפניה למחזה ש"עניינו בתעתועי האהבה" מקרבת להבנת הנזק שנגרם לפעוטה. "ציפורן אינה איבר חשוב במיוחד", כתב, "קשה לראות את העיוות הקל שנגרם בה כבעל משמעות ממשית ב'קריירה' עתידית של התובעת, או כגורם להוצאות כספיות משמעותיות בעתיד". אולם, הוא הוסיף כי "זהו איבר בעל משמעות אסתטית - הוא חשוף מאוד ומוצג לעיני כל (כשאצל נשים רבות הוא נושא קישוטים). פגיעה בו תשפיע על התובעת יותר משהיו משפיעות עליה צלקות גדולות וניכרות יותר באיברים חשופים פחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully