וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבן נולד משותק, ההורים תובעים מיליונים מ"מכבי"

גלעד גרוסמן

20.5.2013 / 23:33

זוג הורים תובע מקופת החולים סכום יוצא דופן של 37 מיליון שקלים, אחרי שלטענתם, טיפול רשלני של רופא הקופה הוביל ללידת בנם בשבוע ה-25 להריון - כשהוא סובל מנכות קשה מאד

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה לאחרונה תביעה נגד קופת חולים "מכבי", על סך סכום יוצא דופן של כ-37 מיליון שקל - בטענה כי טיפול רשלני מצד רופא הקופה הוביל ללידת פג בשבוע ה-25 להריון, אשר סובל מנכויות רבות, בהן שיתוק מוחין, פיגור שכלי ושיתוק בארבע גפיים.

על פי התביעה, שהוגשה על ידי הוריו של הילד, כיום בן שבע, באמצעות עורכת הדין ענת גינזבורג - בשנת 2006, כאשר האם הייתה בת 35, היא נכנסה להריון. לטענת התובעים, הרופא שטיפל באם היה מודע לכך שחוותה בעברה הפסקת הריון יזומה ובעיות רפואיות בצוואר הרחם, ולמרות זאת, לא איבחן את אי ספיקת צוואר הרחם אצל האישה. בנוסף, כך נטען, מכיוון שהוא לא ביצע פעולה רפואית הכרחית לאחר שהאישה נכנסה להריון, נחרץ גורלו של בנה לחיי ייסורים.

כאשר הייתה האם בשבוע ה-25 להריונה, נכתב בתביעה, היא אושפזה בבית החולים בשל ירידת מים. היא קיבלה טיפול אנטיביוטי וסטרואידי להבשלת ריאות העובר. באותו היום נולד בנה במשקל של 920 גרם, כשהוא סובל מאי ספיקה נשימתית ומפגיעה קשה לצמיתות של מערכת העצבים המרכזית. מאז מטופל הילד, בעל שיתוק מוחין ופיגור קשה, במוסדות רפואיים רבים.

"הילד יידרש לטיפולים אינטנסיביים כל ימי חייו"

על פי התביעה, בעקבות הלידה נאלצה האם להפסיק את עבודתה כהנדסאית חשמל בחברת הייטק, וכיום היא עובדת כסייעת בגן ילדים שיקומי בחצי משרה בשכר נמוך כדי שתוכל לסעוד את בנה. האב נאלץ לסגור את החנות שבבעלותו בשל הנסיעות המרובות לטיפולים להם נזקק הבן. כעת הם דורשים מהקופה לממן את הוצאות הטיפול בילד הנכה.

לטענת ההורים, בנם יידרש לטיפולים אינטנסיביים כל ימי חייו, יזדקק לשני מטפלים 24 שעות ביממה עד מותו ויצטרך להסתייע בציוד רב הנובע ממצבו הבריאותי. בנוסף, ההורים הגישו את התביעה בגין קיצור תוחלת חייו של בנם ובגין כאבם וסבלם על הטיפול בבנם הפגוע. יצוין כי בנם האחר של בני הזוג נולד לפני כשלוש שנים בריא לחלוטין, כשהטיפול הרפואי שלא בוצע בה בהריון המדובר, כן התרחש.

ממכבי שירותי בריאות נמסר בתגובה: "קיבלנו את כתב התביעה. אנו לומדים את פרטיו ונמסור התייחסות מפורטת בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully