וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הנהג השיכור דרס – החבר שהשקה אשם?

תושב סנטה פה שבארה"ב מרצה 40 שנות מאסר בגין גרימת תאונת דרכים שבה נהרגו שתי אחיות. הוא דורש פיצוי כספי מחברו שנתן לו לנהוג והמסעדות שבהן בילה בשל אחריות למעשיו

ג'יימס רויז, תושב סנטה פה, בירת ניו מקסיקו שבארצות הברית, מצטער עד היום על הרגע שבו החליט, לפני כשלוש שנים, לנהוג תחת השפעת אלכוהול. ההחלטה עלתה בחייהן של שתי אחיות – דל לין פשלאקאי בת ה-19 ודשונה בת ה-17 – בנות השבט האינדיאני נאווחאו. רויז, שהתנגש עם המשאית שלו במכונית של משפחת פשלאקאי, הגיש ביום רביעי השבוע תביעה נגד חברו, גילברט מנדוזה, ונגד בעלי המסעדות שבהן שתה לשוכרה, בלו-קורן קפה ואפלבי'ס, פיצוי כספי בגין אחריותם, לטענתו, לתאונה הקטלנית. בתביעה שהגיש הצעיר שלוש שנים בדיוק לאחר התאונה, טוען רויז כי חברו מנדוזה אפשר לו לנהוג בטנדר שלו, כשהוא מודע לכך כי שתה קודם לכן.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול. ShutterStock
נהיגה תחת השפעת אלכוהול/ShutterStock

בתביעה נטען כי "כתוצאה מכך שהפנים כי גרם לתאונה, התובע סבל ועודנו סובל מפגיעה רגשית", וכי "רשלנותם של מנדוזה והמסעדה, שהגישה לו משקאות משכרים, גרמה להפרעה רגשית חמורה". רויז, שהורשע לפני כן בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, הגיש את התביעה ללא התייעצות בעורך דין. הוא מרצה 40 שנות מאסר בגין מעשיו לאחר שהורשע בשנת 2011 בגרימת התאונה הקטלנית. בתביעה נטען כי הוא "הורשע ונאסר בעקבות האירועים שהנתבעים גרמו להם". רויז לא הסתפק רק בהטחת האשמות כלפי חברו ובעלי המסעדות, אלא הגיש כחודש לפני כן לבית המשפט בקשה למשפט חוזר לאור טענתו כי עורך הדין שייצג אותו בהליך המשפטי, לא פעל כראוי. לטענתו, הוא האמין כי אם יודה בהאשמות נגדו, הוא ייכלא ל-20 שנים בלבד, ולא יישלח למאסר כה ממושך.

בתביעה שהגיש נגד החבר ובעלי המסעדות, טען כי רויז כי ביום התאונה הציע לו מנדוזה לצאת עמו לבלות. השניים שתו כמות לא ברורה של משקאות משכרים בביתו של מנדוזה. משם נסעו השניים עם חברתו של מנדוזה למסעדת אפלבי'ס, ולטענתו של רויז המלצרים הגישו לו משקאות משכרים, כשהיה ברור כי הוא שיכור. מכתב התביעה עולה כי הוא הזמין בירה בכוס בגודל 650 מיליליטר מכיוון שעלתה פחות מאשר בירה בכוס קטנה יותר. הוא טען בנוסף כי המלצר ששירת אותו באפלבי'ס הכיר אותו וידע כי הוא סובל משתיית יתר. משם המשיכה החבורה למסעדה השנייה, שבה המשיכו בשתיית אלכוהול. כשעזבו את המקום, מנדוזה הביא לרויז את מפתחות הטנדר שלו כשהוא מודע לכך כי הוא שתוי. במהלך הנסיעה התנגש רויז במכונית שבו נסעו שתי האחיות – והן נהרגו במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully