וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה”ב מכחישה: לא הפסקנו את הסיוע למצרים

סגן דובר הבית הלבן אמר כי סיוע "זה לא משהו שאפשר להדליק או לכבות". הוא גינה את מעצר מנהיג האחים המוסלמים ודחה את דברי ארדואן כי ישראל יזמה את ההפיכה במצרים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

הדיווחים בתקשורת לפיהם ארצות הברית עצרה את הסיוע למצרים אינם מדויקים – כך אמר הערב (שלישי) סגן דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט, שהוסיף כי ממשל אובמה בוחן את האפשרויות שלו. "הבדיקה הזו טרם הסתיימה והדיווחים הסותרים שפורסמו לפיהם הסיוע למצרים הופסק אינם מדויקים", אמר ארנסט בתדרוך כתבים, והדגיש כי היחסים בין ארצות הברית לבין "בת-בריתם" מצרים, "עמוקים. אנו בני ברית זמן רב".

"סיוע זה לא משהו שאפשר להדליק או לכבות - הסיוע מסופק בכל מני דרכים. החלטה שכזו תוכרז אם תתקבל", הוסיף. "היינו די ברורים בנוגע למהות המדיניות שלנו. הודענו בפומבי על ביטול משלוח מטוסי ה-F-16 , והנשיא עצמו הודיע על ביטול התרגיל הצבאי המשותף. (ההחלטה) היא לא עניין של הזזת המחוג לכיוון אחד או אחר - העניין הוא הסתכלות טובה יותר על הסיוע למצרים. עלינו לראות שאנו מותאמים לחוק, לאינטרס של ארצות הברית כמו גם גם מושפעים מהמעשים של הממשלה המצרית הזמנית. הממשלה הזו הבטיחה להשיב את השלטון, והאלימות השבוע סותרת את ההבטחה הזו, וזה נכנס לשיקולים שלנו".

מנהיג "האחים המוסלמים" , מוחמד בדיע, עצור בתחנת משטרה בקהיר. 20 באוגוסט 2013. רויטרס
"לא היה בקו אחד עם הסטנדרטים שארה"ב מקווה לראות בשמירה על זכויות אדם בסיסיות". בדיע לאחר מעצרו/רויטרס

עוד אמר ארנסט כי מעצרו של מנהיג האחים המוסלמים, מוחמד בדיע, "לא היה בקו אחד עם הסטנדרטים שארצות הברית מקווה לראות בשמירה על זכויות אדם בסיסיות". הוא ציין כי הנשיא ברק אובמה ייפגש היום עם צוות היועצים לביטחון לאומי ויחד הם ידונו בהמשך הסיוע למצרים.

ארנסט התייחס לדבריו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, כי ישראל יזמה את ההפיכה במצרים. "להציע שישראל קשורה להפיכה זה מעליב, לא מבוסס ושגוי", אמר והוסיף כי הצהרות כאלה "מסיחות את הדעת מהצורך הדחוף של המדינות במחוז לעבוד יחד בדיאלוג בנוגע למצב במצרים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully