וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים עצרה את מנהיג האחים המוסלמים מוחמד בדיע

בדיע נעצר לאחר שהתקבל מידע מודיעיני אודות מיקומו, צפונית מזרחית לקהיר. וול סטריט ג'ורנל: גורם ישראלי הזהיר כי אם וושינגטון לא תסייע לצבא מצרים תהליך השלום ייפגע

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

כוחות הביטחון המצרים עצרו את מנהיג האחים המוסלמים, כך דווח הלילה (שלישי) בכלי התקשורת במדינה. על פי הדיווח, מוחמד בדיע נעצר בדירת מגורים בצפון מזרח קהיר: "(המעצר) התרחש לאחר שהתקבל מידע לכוחות הביטחון אודות מיקומו". בעמוד הפייסבוק של שר הפנים המצרי הועלתה תמונתו של בדיע משעת המעצר, בה הוא יושב במכונית בין שני מאבטחים חמושים.

בדיע בן ה-70 הוא "המדריך הכללי" של תנועת האחים המוסלמים במצרים העומד בראש הסניף המצרי של הארגון האסלאמי הבינלאומי מאז שנת 2010. לפני למעלה משבוע הודיעה מצרים כי תעמיד לדין את בדיע ואת סגנו בגין הסתה לרצח, שהתרחשה לכאורה בהפגנות הסוערות שליוו את הדחת הנשיא מוחמד מורסי. בית המשפט בקהיר הודיע כי הוא יועמד לדין ב-25 באוגוסט יחד עם סגנו, חיירת א-שאטר.

צווי מעצר הוצאו לבדיע ולשאטר יממה אחרי הדחתו של מורסי, בטענה שהסיתו לאלימות בהפגנה הגדולה שהתקיימה ב-4 ביולי למחרת הדחתו של מורסי. בהפגנה נהרגו לפחות שמונה בני אדם. במקביל, הוציא התובע הכללי צו מעצר של 15 ימים לראש לשכתו של מורסי ולסגניו. השלושה מואשמים בחקירה בעינויים של מפגינים שנעצרו בשנה שעברה. ביום שבת האחרון הודיעה התביעה הכללית במצרים כי 250 תומכי הארגון האיסלאמי נעצרו בחשד לרצח, ניסיון רצח ופעילות טרור.

"חוסר גיבוי אמריקני לצבא מצרים מסכן את שיחות השלום"

בעוד שארה"ב עוד מתלבטת אם להקפיא את הסיוע הכלכלי למצרים, גורם ישראלי בכיר מזהיר כי אם האמריקנים לא יגבו את צבא מצרים הם מסתכנים בסיום שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים – כך דיווח הלילה כתב הוול סטריט ג'ורנל, צ'ארלס לווינסון. לדבריו, לא מדובר באיום מצד ישראל כי תנטוש את שיחות השלום אם ארה"ב לא תגבה את הצבא המצרי, אלא בהתרעה. הסיבה לכך נעוצה בתפקידן החשוב של ערב הסעודית ומצרים במשא ומתן בכך שהן מעניקות גיבוי לפלסטינים, כזה שמאפשר את הישארותם בשיחות. הבכיר הסביר כי אם ארה"ב תנדה את מצרים ו"תאבד" את ערב הסעודית, "שהיה לה בהצלחה עם שיחות השלום".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פגישת לבני-עריקאת. לשכת העיתונות הממשלתית
סעודיה ומצרים משאירות את הפלסטינים בשולחן המשא ומתן. פגישת לבני ועריקאת/לשכת העיתונות הממשלתית

דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי, הבהירה אמש כי ארה"ב טרם קיבלה החלטה אם להקפיא את הסיוע הכלכלי הניתן למצרים בעקבות המשבר המתחולל במדינה בימים האחרונים. "עדיין לא קיבלנו החלטה להקפיא את התמיכה", אמרה והוסיפה כי העניין בנוגע לסיוע הצבאי, הביטחוני והכלכלי נמצא בבדיקת ממשל אובמה. "אנחנו הולכים לפעול בהתאם למחויבויות משפטיות ולבצע התאמות כנדרש בעתיד".

מוקדם יותר אמש הבהירה ערב הסעודית למצרים כי תשלים את כל הפערים הכספיים שיותירו מדינות המערב, אם יחליטו על הפסקת הסיוע. "לכל אלה שהצהירו כי הם מפסיקים את הסיוע למצרים או מנפנפים באיום כזה, מדינות ערב והמדינות המוסלמיות העשירות לא יירתעו מלהושיט יד למצרים", אמר שר החוץ הסעודי, הנסיך סעוד אל-פייסל לסוכנות הידיעות הממלכתית הסעודית.

ארצות הברית מעניקה למצרים סיוע צבאי שנתי בסך 1.3 מיליארד דולרים. ביום חמישי, בעקבות העימותים בין כוחות הביטחון לתומכי האחים המוסלמים, הודיע נשיא ארצות הברית ברק אובמה על ביטול התרגיל הצבאי המשותף עם מצרים שתוכנן להיערך בחודש הבא. בדברים שנשא באי מרתה'ס ויניארד, אתר הנופש בו שהה עם משפחתו, התעלם אובמה משאלת אחד הכתבים אם הוא מתכוון לבטל את הסיוע הצבאי למצרים. זאת, למרות ניסיונות חוזרים ונשנים מצד חברי קונגרס אמריקנים שביקשו להתנות את הסיוע למדינה הערבית.

(עדכון ראשון 00:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully