וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים המוסלמים של אובמה

19.8.2013 / 11:26

מופתעים מכך שארה"ב הסירה את תמיכתה מצבא מצרים? כלב מאיירס מציע לא להיות מופתעים. צריך רק לבחון את מדיניותו העקבית, מיום שנבחר, של הנשיא המצדד באיסלאם הרדיקלי

הדבר היחיד שמפתיע בקשר להתנהלותו של ברק אובמה ביחס למתרחש במצרים, הוא לראות כיצד ההתנהלות הזו מפתיעה אחרים. מיום היבחרו, עושה נשיא ארצות הברית מאמץ מכוון להוכיח לעולם עובדה אחת ברורה: האחים המוסלמים אחיו הם.

"עוד תאוריית קונספירציה ממחנה הימין", אתם בטח חושבים. לא ממש. לפני שאתם סוגרים את המאמר ומדלגים הלאה לנושא מעניין אחר, בואו נשאל את עצמנו כמה שאלות פשוטות:
מדוע בחר אובמה להעניק את הראיון הטלוויזיוני הראשון לעיתונות זרה, בתור נשיא, לרשת "אל-ערבייה"? מדוע נסע אובמה מיד עם היבחרו לטורקיה, לערב הסעודית ולמצרים (בדילוג "מקרי" על ישראל)? מדוע בחר אובמה לשאת את נאומו ההיסטורי בקהיר ב"אל-אזהר", אוניברסיטה איסלאמית שמנהיגיה קוראים באופן פומבי לרצח עמים לא-מוסלמים, לרבות יהודים? ומדוע, בניגוד לרצונו המובהר של חוסני מובארק, הזמין אובמה את נציגי האחים המוסלמים להיות נוכחים בנאומו? נניח בצד לרגע את השאלה מדוע השווה אובמה בנאומו את סבלו של העם הפלסטיני לסבלו של העם היהודי בשואה.

מדוע קרא אובמה, מיד עם פרוץ אירועי "האביב הערבי" במצרים, להתפטרותו של חוסני מובארק, כאשר היה ברור שהאחים המוסלמים יעלו לשלטון? האם הוא לא ידע כי תחת סאדאת ומובארק, מצרים הייתה עוגן אסטרטגי של ארה"ב במזרח התיכון; עוגן ששמר על שלום ויציבות אזורית במהלך כ-40 שנה?

"החבר הקרוב" ארדואן

עוד דוגמאות: מדוע התעלם אובמה שלוש פעמים מבקשות חברי הקונגרס להפסיק את התמיכה הכספית בממשלתו של מוחמד מורסי, על אף השינויים האנטי-דמוקרטיים שערך בחוקה המצרית? מדוע תומך אובמה ברג'פ טייפ ארדואן, ראש ממשלת טורקיה, איסלאמיסט מובהק שהכניס לבית הסוהר את רוב הדרג הצבאי הבכיר יחד עם עיתונאים שתומכים בדמוקרטיה? מדוע דרש אובמה מבנימין נתניהו להתנצל כלפי טורקיה על התנהגות צה"ל במקרה המשט? ומדוע מכנה אובמה את ארדואן "חברו הקרוב ביותר במזרח התיכון"? מדוע תומך אובמה בכוחות המהפכה בסוריה, מיליציות תחת שליטתם של האחים המוסלמים? מדוע לוחץ אובמה על ישראל לא לתקוף את איראן, על מנת למנוע את התחמשותה הגרעינית?

מדוע נמנע אובמה, שגינה מאות פעמים את ההתיישבות היהודית ביו"ש, מלדרוש מהפלסטינים באופן פומבי לעשות רפורמות במערכת החינוך - אותה מערכת שמכחישה את קיום ישראל, מחנכת למעשי טרור ולהבעת שמחה על רצח יהודים, מקדמת שנאה ואלימות? כמו כן, מדוע, בזמן שלחץ על ישראל לשבת לשולחן המו"מ עם הפלסטינים, נמנע אובמה מגינוי הסכם הפיוס בין פתח לחמאס?

מזהים כאן מגמה מסוימת? האם באמת ובתמים שואלים הפרשנים מדוע הסיר אובמה את תמיכת ארה"ב בצבא מצרים, בעקבות הפלתה של ממשלת האחים המוסלמים ומעצרו של מורסי? יש שתי אפשרויות להתמודדות עם השאלות לעיל. אפשר, מצד אחד, לטמון את ראשנו בחול ולומר שמדובר, ככל הנראה, בצירוף מקרים ביזארי. הרי לא יכול להיות שנשיא האומה האמריקנית יפעל באופן מובהק נגד ערכים דמוקרטיים-ליברליים ובעד תהליך איסלאמיזציה בעולם. או מצד שני, אפשר להכיר בכך שברירת המחדל של אובמה היא תמיד, בכל מצב, לתמוך באחים המוסלמים.

ניתן לאהוב את המציאות הקיימת וניתן לא לאהוב אותה. אולם, אי-אפשר להכחיש את העובדות. הנשיא אובמה תומך באחים המוסלמים, אותם אלו שטובחים בנוצרים, מקפחים זכויות נשים וילדים, מדכאים את חירות הפרט ובולמים תהליכי קידמה אנושית ודמוקרטיה.

בקיצור, אל תהיו מופתעים.

עו"ד כלב מאיירס הוא מייסד מכון ירושלים לצדק

לכל הטורים של כלב מאיירס בוואלה! דעות

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully