וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת המסע לטורקיה בתוקף - אבל הישראלים מצפצפים

לקראת החגים פרסם המטה ללוחמה בטרור את מפת האיומים על ישראלים בעולם. חרף ההתנצלות, המטה קורא להימנע מ"ביקור לא חיוני", אבל הישראלים בשלהם: "התגעגענו להכל כלול"

עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

לקראת חגי תשרי פרסם היום (שני) המטה ללוחמה בטרור תמונת מצב של אזהרות המסע לישראלים בחו"ל. מהפרסום עולה כי ההמלצה להימנע מביקור לא חיוני בטורקיה נשארת בעינה, בשל "איום פוטנציאלי מתמשך". זאת, גם לאחר ההתנצלות של ממשלת ישראל על אירועי המשט לעזה, שאמורה הייתה לשפר את האקלים האנטי ישראלי ברחוב הטורקי.

בית מלון, אנטליה, טורקיה. slava296, ShutterStock
כבר באים. קלאב באנטליה/ShutterStock, slava296

עם זאת, נראה כי לפחות חלק מהתיירים הישראלים לא מתייחסים לאזהרות ברצינות רבה מדי. רונן קרסו, סמנכ"ל איסתא, אמר כי אנטוליה תופסת את המקום השלישי ברשימת היעדים המבוקשים. "שנה שעברה כמעט לא נסעו אליה, והשנה היא חזרה למפה. בשיא הפופולריות שלה, נסעו לטורקיה 550 אלף איש בשנה. שנה שעברה נסעו 80 אלף והשנה כ-170 אלף איש. יש כאלה שלא מוכנים לשמוע על נסיעה לטורקיה, לאו דווקא בגלל חשש ביטחוני, אלא משיקולי כבוד. עם זאת, עבור אחרים מדובר ביעד מועדף", אמר קרסו.

גם על פי הנתונים שבידי יהודה זעפרני, משנה למנכ"ל אופיר טורס, טורקיה חזרה למפת התיירות של הישראלים. "כמות כפולה של ישראלים יצאו לשם, מעל 100 אלף השנה. זה לא השיא מלפני משבר המשט ב-2008, אבל אנחנו רואים עלייה דרמטית משנה שעברה. נראה שהישראלים התגעגעו לחופשות 'הכל כלול', ואין תחליף למוצר הטורקי בעולם. אני מעריך שאם לא יהיו שינויים מהותיים המגמה רק תתעצם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מעבר הגבול בטאבה. רן שאולי,
אזהרת מסע חמורה לסיני, בצל איומים לבצע פיגועים. מעבר הגבול בטאבה/רן שאולי

אזהרות גם לגבי אזורים נוספים

המטה ללוחמה בטרור מזהיר את הישראלים מפני הנעשה באזורים נוספים בעולם. המטה מציין את מאמצי חיזבאללה לנקום על מות קצין המבצעים של הארגון, עימאד מורניה, פעולה שחסן נסראללה מייחס לישראל. לכך מצטרף גם רצונה של איראן לנקום את חיסולם של מדעני גרעין. "על פי מידע שבידינו ממשיכים להתקיים איומי נקם בישראלים בחו"ל, בדגש על אנשי עסקים ובכירי המערכת הממלכתית לשעבר", נכתב בהודעת המטה. "לפיכך, מתבקשים ישראלים לדחות כל הצעה מפתה ובלתי צפויה בתחום העסקי, או בבילויים ולדחות הזמנות בלתי צפויות לפגישות".

אזהרת המסע החמורה לסיני נשארה בתוקף, ולפיה קיים מידע על כוונות לבצע פיגועים, נוכח המציאות הביטחונית המחמירה וההתנגשויות האלימות בשטח. עוד מציין המטה, כי יום השנה לציון הפיגועים במגדלי התאומים בארצות הברית ב-11 בספטמבר עלול להוות מועד מועדף לפיגועים מצד אל קאעדה וגורמי ג'האד עולמי ברחבי העולם, גם נגד יעדים ישראלים ויהודים בזירות השונות.

את המפה המלאה של אזהרות המסע ניתן למצוא באתר המטה לביטחון לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully