וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכות השיבה לטורקיה: "הישראלי אוהב הכל כלול"

סוכני התיירות מאמינים כי התחממות היחסים בין ירושלים לאנקרה עשויה להחזיר את הישראלים לקלאבים המפוארים באנטליה ובודרום. "בקיץ צפויים לנפוש בטורקיה מאות אלפי ישראלים"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

שיחת הפיוס בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שבה התנצל נתניהו על אובדן חיי אדם ועל הטעויות המבצעיות שאירעו במהלך השתלטות לוחמי השייטת על ספינת המאווי מרמרה ב-2010, מעוררת תקווה בקרב סוכני הנסיעות ששנת 2013 תוכתר כשנת החזרה של הנופשים הישראלים לטורקיה. "אנחנו צופים שתהיה התעוררות לקראת חג השבועות ובעיקר בקיץ הקרוב", אמר אריאל אטיאס, מנכ"ל וואלה! טורס. להערכתו, אם הקשרים הדיפלומטיים בין שתי המדינות יתחזקו בתקופה הקרובה, בחופשת הקיץ ייסעו הרבה יותר משפחות ישראליות לאיסטנבול, אנטליה ובודרום.

בית מלון, אנטליה, טורקיה. slava296, ShutterStock
הישראלים בדרך? קלאב באנטליה/ShutterStock, slava296

רונן קרסו, סמנכ"ל איסתא, משוכנע כי טורקיה חוזרת להיות יעד התיירות מספר אחת עבור הישראלים. "לפי הערכה שקיימנו ביום שישי, אנו צופים גידול משמעותי במספר הנופשים בטורקיה בתקופה הקרובה – כבר בחג השבועות הקרוב ובקיץ. להערכתנו, מדובר במאות אלפי נופשים ישראלים. התייר הישראלי אוהב את הקונספט של בתי מלון מפוארים המעניקים שירות של הכול כלול", הסביר קרסו. לדבריו, בשנת 2008 ביקרו בטורקיה כ-550 אלף ישראלים – מספר שיא בשנים האחרונות, אך ב-2009 חלה צניחה דרמטית במספר התיירים מישראל. "יוון ואילת היוו תחליף לטורקיה, אך לא באותם אומדנים", הוסיף, והסביר כי "החל ממחר נחדש את הקשרים העסקיים עם הספקים הטורקים, ששמרו עמנו על קשר עד היום. הם מצפים לישראלים". קרסו סבור כי כבר בימים הקרובים תורגש התעניינות רבה מצד הלקוחות בחבילות נופש לטורקיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. AP
ראש ממשלת טורקיה ארדואן/AP

בשנות המשבר הדיפלומטי בין שתי המדינות, רבים מהישראלים נטשו את בתי המלון המפוארים ואת הקלאבים בטורקיה, והעדיפו לנפוש באיי יוון או באילת. אטיאס אמר כי בשנה שעברה חל שינוי בטעם הישראלי, ותיירים רבים העדיפו את אירופה הקלאסית – ברלין וברצלונה, על פני איי יוון, רודוס, כרתים ואף בורגס שבבולגריה. יהודה זעפרני, סמנכ"ל שיווק באופיר טורס, אמר לוואלה! חדשות כי בתקופת השפל ביחסים בין אנקרה לירושלים חלה ירידה של 90% במספר הישראלים שטסו לטורקיה. "הציפייה של כולנו בישראל הייתה שההתכתשות הזו תגיע כבר לסופה. אני צופה שהקיץ תהיה התאוששות רצינית מאוד. גם אם לא תהיה חזרה לשנת השיא, אין לי ספק שנראה זאת בהמשך. גם בשנים שבהן היחסים בין שתי המדינות התערערו, היה לנו קשר טוב עם עמיתנו הטורקים. הם תמיד אמרו לנו שהם רוצים שהישראלים יגיעו".

גם אתי גווילי, מנכ"ל איסתא, אופטימית בנוגע לחזרת הקלאבים של טורקיה לראש רשימת היעדים המועדפים על הנופש הישראלי. "לטורקיה יש הרבה מה להציע לישראלים, ואין ספק שהישראלים אוהבים אותה. אנחנו מחכים לראות את ההתפתחויות הקרובות בתחום המדיני, ואני מאמינה שכבר החל מחג השבועות יוצעו חבילות נופש לטורקיה". אמרה גווילי.

מפלים, אנטליה, טורקיה. makarenko, ShutterStock
מפלים, אנטליה, טורקיה/ShutterStock, makarenko

בשלוש השנים שחלפו מאז הנטישה הגדולה של הקלאבים ובתי המלון המפוארים של איסטנבול ואנטליה, תיירים מאירופה, בעיקר מרוסיה וגרמניה, גילו את נפלאות חבילת ה"הכול כלול", האהודה מאוד על הישראלים. "צריך לראות היכן נותרו מקומות פנויים לחודשי הקיץ, כיוון שרוב העסקאות נסגרות כחצי שנה עד שנה לפני כן", הסבירה גווילי. קרסו סבור כי מחירי החבילות לטורקיה יתייקרו בהשוואה לשנים הקודמות, ואילו זעפרני מאמין כי טווח המחירים בקיץ ינוע בין 700 דולרים לבין 2,000 דולרים, עבור חבילת נופש בבית מלון חמישה כוכבים הכול כלול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully