וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל צה"ל התמוטט באימון: "מחזיקים לו אצבעות"

קובי דוד ושלומי גבאי

19.8.2013 / 0:01

שעות לאחר שהותר לפרסם שחייל בודד בן 20 קרס בעת אימון בבסיס בשרון, אומרים בקיבוץ בצפון בו הוא מתגורר: "מדובר בבחור רציני, ואנו מקווים שמצבו ישתפר. המצב לא פשוט"

כמה שעות לאחר שדובר צה"ל התיר לפרסם כי חייל צה"ל בן 20 התמוטט אתמול (ראשון) במהלך אימון גופני של חיילי חטיבת הנח"ל בבסיס בית ליד בשרון, ונמצא במצב קשה, התקשו אמש בקיבוץ בצפון בו הוא מתגורר כחייל בודד לעכל את האירוע. "הוא הגיע אלינו לפני שנה מחו"ל כדי לעשות שירות קרבי למען מדינת ישראל", אמר רכז הגרעין בקיבוץ. "מדובר בבחור רציני, שלא היה מקל ראש במצבו הבריאותי אם היה מידרדר".

לדבריו, ברגע שנודע לו אודות התקרית הקשה הוא נסע לבית החולים כדי להיות לצידו. "אנו מקווים שמצבו ישתפר", אמר. "בקיבוץ מחזיקים לו אצבעות ויודעים שהמצב לא פשוט". עוד הוא סיפר כי אחיו של החייל נמצא בארץ, וגם הוא הגיע לבית החולים, ונמצא כעת ליד מיטתו של החייל הפגוע. בנוסף, גם שאר בני המשפחה עודכנו, והם עושים בשעות אלו את דרכם לישראל.

תמונות מתוך גיבוש לצנחנים (צילום: עדי סגל דובר צהל). דובר צה"ל
"היה בהכרה אבל לא הגיב". חיילים במהלך אימון/דובר צה"ל

כמו כן, חובש מתנדב מארגון מד"א – שהגיע לזירת האירוע והעניק טיפול ראשוני לחייל – שיחזר בשיחה עם וואלה! חדשות את הרגעים הראשונים של הטיפול בחייל. "הגענו למרפאה הצבאית בבית ליד, וראינו אותו שוכב על אלונקה צבאית, בנוכחות רופא צבאי וחובש קרבי", שיחזר. "הם אמרו לנו שהוא התמוטט במהלך אימון גופני, איבד הכרה לכמה רגעים ולכן הם פינו אותו למרפאה, ושפכו עליו מים כדי לקרר אותו משום שהוא סבל מחום גבוה".

כשכוחות מד"א הגיעו למרפאה, הוסיף החובש, "טיפלנו בו, החדרנו לו נוזלים והעברנו אותו לאמבולנס כדי לפנות אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה. הוא היה בהכרה, אבל לא הגיב. הוא פתח עיניים, אבל לא תיקשר. זה מצב של התייבשות חמורה", העריך. דובר צה"ל מסר כי האירוע נחקר על ידי גורמים בכירים בפיקוד מרכז וכי הודעה נשלחה למשפחתו של החייל.

בחודש אפריל בשנה שעברה התמוטט חייל בן 19 במהלך גיבוש של בית הספר להנדסה קרבית באזור שיזפון בדרום. צוות רפואי שהוזעק למקום האירוע קבע את מותו. מתחקיר ראשוני של צה"ל עלה כי מדובר בבעיה רפואית ולא בהתייבשות. מתחקיר רפואי ראשוני שנעשה על ידי קציני הרפואה של צה"ל עלה כי הסיבה לפטירתו הינה מום לבבי. בעקבות האירוע הוחלט בצה"ל על פתיחה בחקירת נסיבות המקרה, ומפקד זרוע יבשה, אלוף סמי תורג'מן, מינה ועדה בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לחקור את הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully