וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל הנדסה קרבית התמוטט ומת בגיבוש ליחידת יהל"ם

18.4.2012 / 13:00

רב"ט יהושע חפץ, שאביו מת לפני כמה חודשים, חש ברע במהלך גיבוש ליחידת עילית באזור שיזפון, התמוטט ומת. מתחקיר ראשון בצה"ל עולה כי הוא סבל מבעיה רפואית ולא התייבש

רב"ט יהושע חפץ, תושב ירושלים בן 19, התמוטט ומת הבוקר (רביעי) במהלך גיבוש של בית הספר להנדסה קרבית באזור שיזפון. הלוויתו של חפץ תתקיים מחר (חמישי) בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

צוות רפואי שהוזעק למקום האירוע קבע את מותו. מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי מדובר בבעיה רפואית ולא בהתייבשות. מתחקיר רפואי ראשוני שנעשה על ידי קציני הרפואה של צה"ל עולה כי הסיבה לפטירתו הינה מום לבבי. עם זאת, ממצאים סופיים יתקיימו לאחר נתיחת הגופה.

בעקבות האירוע הוחלט בצה"ל על פתיחה בחקירת נסיבות המקרה, ומפקד זרוע יבשה, אלוף סמי תורג'מן, מינה ועדה בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לחקור את הפרשה.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי הנהלים בתוכנית הגיבוש ליחידת יהל"ם אושרו על ידי דרגים בכירים בזרוע היבשה, וקוימו הלכה למעשה ואף בוצעו הקלות בתנאי הגיבוש ביממה האחרונה. מהבדיקה עולה כי הגיבוש החל ביום שני תחת הקפדה על בדיקות מזג האוויר, בדיקות רפואיות והעברה של התלמידים לכיתות ממוזגות.

מעדויות המפקדים והחיילים בשטח עולה כי הבוקר הודיעו המפקדים על מסע במסגרת המיון ובשער הבסיס הודיע חפץשהוא לא מרגיש טוב והתמוטט. צוות המפקדים הזעיק צוות רפואי שהחל בסדרת בדיקות מיידיות ופינוי לבית החולים יוספטל, אך בדרך החייל מת. הבדיקה העלתה כי המפקדים גילו רגישות ואף קיצרו את אורך המסע בשל עומסי החום.

רב"ט חפץ שירת בצבא במשך שנה, והוגדר על ידי מפקדיו כחייל מאוד ממושמע, קפדן ומצטיין שביקש להיאבק על מקום ביהל"ם, למרות ששירת כבר שנה במסלול לוחם. האירוע התרחש במהלך גיבוש ליחידת העילית יהל"ם, בו השתתפו חיילים שהתגייסו לפני מספר שבועות והתמודדו על מקום ביחידה. לדברי המפקדים, אביו של החייל מת לפני מספר חודשים כתוצאה מאירוע מוחי. אנשי רפואה התריעו הבוקר מפני השרב הכבד שפקד בכל חלקי הארץ בדגש על אזור הערבה.

עוד באותו נושא:
טרגדיה: טירון התאמן ליחידה מובחרת ו"מת מזיהום"
קצין צה"ל ביחידת מגלן התמוטט לפני אימון - ומת
חייל התמוטט בביתו ברעננה לאחר מסיבה - ומת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully