וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל צה"ל התמוטט במהלך אימון גופני; מצבו קשה

שלומי גבאי

18.8.2013 / 19:03

החייל, בן 20, קרס בעת אימון של חיילי הנח"ל בבסיס בית ליד ופונה לבית החולים הלל יפה בחדרה. מצבו מוגדר קשה ומבדיקה ראשונית עולה כי הוא סובל מהתייבשות. האירוע נחקר

חייל צה"ל, בן 20, התמוטט הבוקר (ראשון) במהלך אימון גופני של חיילי נח"ל בבסיס בבית ליד בשרון – כך הותר הערב כעת לפרסום. הוא פונה במצב קשה לבית החולים הלל יפה בחדרה. האבחנה הראשונית היא כי הוא סובל מהתייבשות. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע נחקר על ידי גורמים בכירים בפיקוד מרכז וכי הודעה נשלחה למשפחתו.

בחודש אפריל בשנה שעברה התמוטט חייל בן 19 במהלך גיבוש של בית הספר להנדסה קרבית באזור שיזפון בדרום. צוות רפואי שהוזעק למקום האירוע קבע את מותו. מתחקיר ראשוני של צה"ל עלה כי מדובר בבעיה רפואית ולא בהתייבשות. מתחקיר רפואי ראשוני שנעשה על ידי קציני הרפואה של צה"ל עלה כי הסיבה לפטירתו הינה מום לבבי. בעקבות האירוע הוחלט בצה"ל על פתיחה בחקירת נסיבות המקרה, ומפקד זרוע יבשה, אלוף סמי תורג'מן, מינה ועדה בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לחקור את הפרשה.

חודש לפני כן, התמוטט ומת בביתו ברעננה חייל בן 21 ששירת ביחידת העילית של חיל המודיעין 8200. צוות טיפול נמרץ של מגן דוד אדום ביצע בו פעולות החייאה ממושכות. לאחר מכן הוא הועבר לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו. גורם צבאי אמר לאחר המקרה כי מדובר בחייל מפקדה של אגף המודיעין בצה"ל שיצא לחופשת סוף שבוע בביתו, והתמוטט, כפי הנראה, משתיית יתר של אלכוהול. בעקבות ההודעה על מותו, פתחה המשטרה הצבאית בחקירת נסיבות האירוע.

לקריאה נוספת:
חייל התמוטט בביתו ברעננה לאחר מסיבה - ומת
חייל הנדסה קרבית התמוטט ומת בגיבוש ליחידת יהל"ם
קצין צה"ל ביחידת מגלן התמוטט לפני אימון - ומת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully