וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע שחרור האסירים: צה"ל תקף מטרות ברצועת עזה

רמי שני

14.8.2013 / 4:20

אמש נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות עקב ירי רקטה שבוצע משטח הרצועה לעבר ישראל. בתגובה, תקפו הלילה בהצלחה מטוסי חיל האוויר משגרים. מוקדם יותר, הועברו 15 אסירים לעזה

מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה (רביעי) משגרי רקטות מוטמנים באדמה ברצועת עזה – כך מסר דובר צה"ל. זאת, בתגובה לירי הרקטה אמש לעבר שטח ישראל. אזעקת צבע אדום נשמעה אומנם בשדרות עקב הירי, אולם הרקטה נפלה ככל הנראה בשטח פתוח ברשות הפלסטינית.

מצה"ל נמסר כי התקיפה "מהווה תגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל. צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל". כמו כן, נמסר מהצבא כי למרות שאף ארגון לא לקח על עצמו את האחריות הרשמית לירי, "ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות".

עשן מיתמר מאזור רפיח אחרי תקיפה צה"ל ברצועת עזה. AP
"ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת"/AP

בחודש שעבר נורו כמה פעמים רקטות מכיוון רצועת עזה לדרום הארץ, אולם בניגוד להלילה, צה"ל בחר שלא להגיב לירי. לפני שבועיים התפוצצה רקטה בשטח פתוח במערב הנגב. לא דווח על נפגעים. שבוע לפני כן, נורו שתי רקטות לעבר ישראל שלא התפוצצו ככל הנראה בשטחה. יום לפני כן, שוגרה רקטה נוספת שהתפוצצה בתחומי המועצה האזורית שדות נגב. לא דווח על נפגעים.

"כל האסירים ישובו אלינו"

התקיפה הישראלית הלילה ברצועה אירעה מעט אחרי שחרורם של 26 האסירים הפלסטינים מהכלא בישראל. 15 מתוכם הועברו לעזה וה-11 הנוספים לשטחי הגדה המערבית. השחרור, שמהווה למעשה את הצעד שפותח את המשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים, הושלם קצת אחרי השעה 1:00 בלילה, אז הועברו כל האסירים הביטחוניים מחוץ לישראל. יו"ר הרשות אבו מאזן, אמר לאסירים שהגיעו לקבלת פנים במתחם המוקטעה ברמאללה כי "בעזרת אללה כל האסירים ישובו אלינו בקרוב. אנו אומרים לכל האסירים בבתי הכלא: לא נשקוט עד שתהיו כולכם איתנו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully