וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט שוב הופר: 2 רקטות נורו מהרצועה לעבר הנגב

רמי שני

19.7.2013 / 0:27

אזעקות צבע אדום נשמעו אמש במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ונזק. כוחות הביטחון פתחו בסריקות למציאות הנפילות, אולם נבדקת אפשרות שהרקטות התפוצצו בשטח הפלסטיני

השקט שוב הופר: הפלסטינים ירו אמש (חמישי) שתי רקטות קסאם לעבר ישראל. אזעקות צבע אדום נשמעו במספר יישובים במועצה אזורית אשכול. ההערכה כי הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. לא נמסר על נפגעים או נזק. כוחות הביטחון פתחו בסריקות כדי לאתר את מקום הנפילות, אולם לא נשללת האפשרות כי הרקטות התפוצצו בתוך שטח הרשות הפלסטינית. לא ברור עדיין מי מהארגונים עומד מאחורי השיגורים לעבר ישראל, והאם ההתפתחויות המדיניות בין ירושלים לרמאללה השפיעו על כך.

הפעם האחרונה בה ירו הפלסטינים מהרצועה רקטות לעבר ישראל הייתה לפני יותר משלושה שבועות, אז הופר שקט של כ-40 ימים. בתקרית בסוף יוני נורו לפחות שש רקטות קסאם. שתיים מהן יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל", בעוד ששתיים אחרות התפוצצו סמוך לאזורי מגורים, בסביבת באר שבע והמועצה האזורית לכיש. עוד שתי רקטות לפחות התפוצצו בשטחים פתוחים בנגב המערבי. איש לא נפגע ולא נגרם נזק כתוצאה מהנפילות.

בתגובה לירי הרקטות, חיל האוויר תקף שני אתרים של הג'יהאד האיסלאמי שבהם אוחסנו אמצעי לחימה במרכז רצועת עזה, בור שיגור ומוקד פעילות טרור של הארגון בדרום הרצועה. בעקבות השיגורים הורה שר הביטחון משה יעלון לסגור את מעברי כרם שלום וארז שבין ישראל לרצועה. המעברים נפתחו מחדש בהמשך אותו שבוע.

סריקות לאיתור רקטות שהתפוצצו באזור אילת, 4 ביולי 2013. יהודה בן יתח, ערב ערב באילת, ספק 500
סריקות לאיתור רקטות שהתפוצצו באזור אילת, 4 ביולי 2013/ספק 500, יהודה בן יתח, ערב ערב באילת

בשבוע שעבר איתר קצין צה"ל המשרת בגזרת אילת כמפקד פלוגה רקטה במהלך סיור בשטח פתוח סמוך לגבול. גורם ביטחוני באילת מסר כי נבדקת האפשרות שמדובר ברקטה ששוגרה בסוף השבוע שלפני כן משטח סיני לכיוון העיר. שרידי הרקטה שאותרו הועברו לבדיקת חבלנים. ארגון הג'יהאד העולמי הסוני, "אנצאר בית אלמקדס", קיבל אחריות על הירי. הארגון, המזוהה עם אל-קאעדה, הודיע באתר האינטרנט שלו כי שיגר ום לאחר הדחת הנשיא המצרי מוחמד מורסי מתפקידו, שתי רקטות גראד לעבר העיר הדרומית. "אנצאר בית אלמקדס" הוא ארגון הטרור החזק ביותר הפועל כיום בחצי האי. מרבית פעיליו הם בדואים, אך חברים בו גם פלסטינים.

(עדכון ראשון: 22:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully