וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה לצורך ירידה: צפו ברקטה שממריאה ונוחתת בעצמה

חברת SpaceX, בבעלות היזם אלון מאסק, שיגרה רקטה לגובה של 350 מטרים והצליחה להשיב אותה לנקודת ההמראה המדויקת. בעתיד תשמש הרקטה לשיגור מטענים ולוויינים לחלל

צילום: SPACE-X

חברת התעופה והחלל האזרחית SpaceX פרסמה סרטון של הרקטה החדשה מתוצרתה, בה נראית ה-Grasshopper ("חרגול") בביצועים שטרם נראו.

אחרי שיגורה, הרקטה, בגובה 10 קומות, ממריאה לגובה של מעט יותר מ-325 מטרים ומרחפת באוויר למשך כמה רגעים. לאחר מכן היא נוחתת אנכית באופן מבוקר, כשהיא מייצבת את עצמה באמצעות המנועים, וחוזרת בדיוק לנקודת השיגור שלה, כשהיא נעמדת על רגליות קטנות.

הניסוי נערך ב-14 ביוני, אך התיעוד פורסם רק בימים האחרונים. בחברה מתגאים כי הרקטה הגיעה לגובה דומה לזה של בניין קרייזלר במנהטן. רקטת ה"חרגול" נמצאת זה שנה בניסויים מתקדמים, ובחברה מקווים שבעתיד ניתן יהיה להיעזר ברקטות לשגר לוויינים, חלליות ואספקה לאסטרונאוטים בעלות מופחתת, ולהשיב אותן לכדור הארץ מבלי להותיר "גרוטאות" מרחפות בחלל החיצון.

חברת SpaceX, בבעלות היזם אלון מאסק, טוענת שהרקטה מסוגלת לעמוד בחום הלוהט של הכניסה חזרה לאטמוספירה. ב-2010 הייתה SpaceX לחברה הפרטית הראשונה ששיגרה כלי רכב לחלל והשיבה אותו בבטחה לכדור הארץ. בשנה האחרונה היא גם שיגרה מכלית אספקה לתחנת החלל הבינלאומית.

עוד חדשות מהחלל
צפו: בקליפ המחווה המרגש לדיוויד בואי שצולם בתחנת החלל
כיצד אסטרונאוטים שוטפים ידיים בלי זרם מים ובלי כוח משיכה?
מכולת האשפה המעופפת של החלל "התאבדה" באטמוספרה

הניסוי: ההמראה, הריחוף - והנחיתה המדויקת (צילום: אתר SpaceX)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully