וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכולת האשפה של החלל "תתאבד" הלילה באטמוספירה

בתום שהות של חצי שנה בתחנת החלל הבינלאומית, ולאחר דחייה קצרה, צפוי כלי רכב ענק לחדור הלילה את האטמוספירה במשימתו האחרונה בהחלט: שריפה מבוקרת מעל האוקיינוס השקט

רכב חלל בגודל אוטובוס קומתיים, שנועד להעביר אספקה לתחנת החלל הבינלאומית, צפוי לשוב הלילה (רביעי) לאטמוספירה של כדור הארץ, ולסיים את תפקידו בפיצוץ מבוקר מעל האוקיינוס השקט, בתום שהות של שישה חודשים. לדברי סוכנות החלל האירופית, טעות אנוש גרמה לרכב לעזוב את התחנה בעיכוב של שלושה ימים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ה"אדוארדו אמלדי" סמוך לתחנת החלל הבינלאומית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעה 22:42 (שען ישראל) יעזוב כלי הרכב, הקרוי על שם הפיזיקאי האיטלקי, אדוארדו אמלדי, את מסלולו סביב תחנת החלל, לקראת משימתו האחרונה – "התאבדות" מבוקרת. בשעה 01:42 צפוי כלי הרכב להיכנס לאטמוספירה ולהתלקח, וכבר ב-02:30 צפויים לנחות באוקיינוס השקט חלקי מתכת ששרדו את הבערה.

ה"אדוארדו אמלדי" הוא רכב השטח השלישי שנאס"א מספקת לתחנת החלל הבינלאומית. כלי-הרכב הרובוטי תוכנן לבצע מסע חד-כיווני לתחנת החלל, לצורך שיגור אספקת מזון, מים, חמצן וציוד ואביזרים נחוצים לשלושת האסטרונאוטים המאכלסים כיום את התחנה. כלי-רכב מסוג זה אף נועדו לייצב את תחנת החלל, המאבדת גובה בשל קרבתה לאטמוספירה. עם סיום המסע, בעודם עמוסים באשפה ובפסולת אנושית, מתנתקים כלי-הרכב מהתחנה ומתלקחים בצורה מבוקרת מעל האוקיינוס. חזרתם של צמד כלי-הרכב הנוספים צפויה להתרחש בשנת 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully