וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג חדש-ישן במאלי: ראש הממשלה בעבר נבחר לנשיא

איברהים בובקאר קיטה בן ה-68 ניצח בסיבוב השני בבחירות לנשיאות במדינה הצפון-אפריקנית. הבחירות התקיימו על רקע ההפיכה הצבאית ופלישת הצבא הצרפתי בחודשים האחרונים

חוזר לשלטון: איברהים בובקאר קיטה ניצח בסיבוב השני בחירות לנשיאות שהתקיימו שלשום (ראשון) במאלי. קיטה בן ה-68 שימש ראש הממשלה במדינה הצפון-אפריקנית בין השנים 2000-1994, בן 68. יריבו בסיבוב השני, שר האוצר לשעבר סומיילה סיסה, בירך את קיטה ואיחל לו הצלחה בתפקיד החדש.

הבחירות לנשיאות במאלי התקיימו על רקע שנה וחצי סוערות במיוחד שעברו על המדינה עקב הפיכה צבאית שהייתה שם. בחודש ינואר האחרון פלש הצבא הצרפתי בכוח של כ-4,000 חיילים למאלי, במטרה להילחם במורדים איסלאמיסטים שהשתלטו על ערים בצפון המדינה. לאחרונה החלה צרפת להסיג את כוחותיה לאחר שהושגה שליטה במעוזי האיסלאם הקיצוני.

תוצאות רשמיות מהסיבוב השני טרם פורסמו. בסיבוב הראשון קיבל קיטה 40% מהקולות, בעוד שיריבו העיקרי סיסה קיבל 19% מהקולות. יתר המועמדים בסיבוב הראשון סמכו את ידיהם על מועמדותו של קיטה והעניקו לו את תמיכתם. אמש עדכן סיסה בטוויטר כי יצא מביתו של "נשיאה העתידי של מאלי, ובירכתי אותו על ניצחונו".

סומיילה סיסה שהפסיד בבחירות לנשיאות מאלי. אוגוסט 2013. רויטרס
המועמד המובס סיסה מודה בהפסד במסיבת עיתונאים שכינס היום/רויטרס

קיטה זוכה לתמיכתם של גורמי איסלאם מתונים, והוא גם המועמד המועדף על הצבא, כולל של אלה שהובילו את ההפיכה הצבאית בשנה שעברה. בסוכנות הידיעות הצרפתית צוטט הזוכה בבחירות לאחר הניצחון. "למען מאלי אביא שלום וביטחון", אמר קיטה. "אחדש את הדיאלוג בין כל בני האומה ואקבץ את העם סביב הערכים שבנו את ההיסטוריה שלנו – כבוד, יושרה, אומץ ועבודה קשה", הוסיף. בית המשפט החוקתי במדינה דחה טענות שהושמעו ולפיהם היו זיופים בסיבוב השני של הבחירות, וכך גם האיחוד האירופי והאיחוד האפריקני.

בין משימותיו של הנשיא החדש – לפתוח בשיחות שלום עם שבט הטוארג הבדלני לאחר השגתה של הפסקת אש שאפשרה את קיומן של הבחירות. כמו כן, יידרש קיטה להוציא את המדינה הענייה מהמשבר שאליו נקלעה, בין היתר בעזרת סיוע של למעלה מארבעה מיליארד דולרים שהבטיח המערב העביר לארצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully