וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת שלחה כוחות צבא לסייע למאלי נגד המורדים

11.1.2013 / 21:01

בעקבות השתלטות מורדים איסלמיים על צפון המדינה, ופנייתה של מאלי לסיוע בינלאומי, הודיע נשיא צרפת פרנסואה הולנד, על תחילתו של מבצע צבאי שיימשך "ככל שיידרש"

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אמר הערב (שישי) כי כוחות צבא צרפת החלו לסייע לממשלת מאלי, שהכריזה על מצב חירום, במאבקה בקבוצת מורדים איסלמיים בצפון המדינה. לדבריו, המבצע יימשך ככל שיידרש. עוד אמר הולנד כי ארצו פועלת בהתאם להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם, שהתקבלה בחודש שעבר, להצבת כוח בינלאומי במדינה.

כוחות של המורדים בבירת מאלי, במאקו, אחרי ההכרזה על הפיכה צבאית, 22 במרץ 2012. רויטרס
הפיכה צבאית במאלי, מרץ 2012/רויטרס

כמו כן, שר החוץ הצרפתי לורן פביוס, מסר הערב כי כי חיל האוויר של צרפת ביצע תקיפה אווירית במדינה. בתגובה, הודיע שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג כי ארצו מביעה תמיכה מלאה במהלך של צרפת. מוקדם יותר היום מסר משרד ההגנה במאלי כי ממשלות צרפת, ניגריה וסנגל מסייעות לארצו במאבקה במורדים.

עוד דווח כי נשיא מאלי, דיונקונדה טראורה, ביקש את עזרת צרפת במאבקו נגד הקיצוניים וקבוצות הטרוריסטים שהשתלטו על צפון המדינה והחלו לרדת דרומה. שגריר צרפת לאו"ם אף סיפר אמש לעיתונאים כי נשיא מאלי שלח מכתב למועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם באן קי מון ומכתב דומה להולנד ובו ביקש את עזרתם. עוד סיפר כי לאחר ישיבת חירום במועצת הביטחון הוחלט כי יש לנקוט צעדים מידיים נגד אותן קבוצות והביע "דאגה גוברת" מהמצב.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מכריז על הכרתו באופוזיציה הסורית כנציגת העם הסורי, 13 בנובמבר 2012. רויטרס
"המבצע יימשך ככל שיידרש". הולנד/רויטרס

בחודש שעבר אישרה מועצת הביטחון של האו"ם הצבה של כוחות צבא במאלי, בניסיון לדחוק את הכוחות הפונדומנטליסטים שבצפון המדינה. המועצה אישרה פה אחד את ההחלטה, המעניקה לכוחות, בהנהגה אפריקנית, מנדט לשנה אחת. כמו כן, הקהילה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה הודיעה כי כ-3,300 חיילים כבר ערוכים להתייצב במאלי.

כוחות צבא, חלקם מקושרים לאל-קאעדה, השתלטו על צפון מאלי בתום הפיכה צבאית במרץ אשתקד. צבאה של מאלי התמוטט עם עליית כוחם של קבוצות של איסלמיסטים ושל לאומניים משבט הטוראג. עם עלייתם לשלטון, השותפות בין שתי הקבוצות התמוטטה והאיסלמיסטים זכו לכוח רב במרכזים העירוניים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully