וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך: מועצת הביטחון תומכת בהתערבות צבאית במאלי

13.10.2012 / 3:07

לראשונה תמכה המועצה בפעולה צבאית בצפון המדינה, שנשלט על ידי מוסלמים קיצוניים, ודרשה כי תוגש לה תכנית מפורטת לתקיפה בתוך 45 ימים. "מודאגים מפעילות אל קאעדה באזור"

מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה אמש (שישי) לראשונה על תמיכתה בפעולה צבאית במאלי, שצפונה נכבש על ידי פעילים מוסלמים קיצוניים. בהחלטתה, שהתקבלה פה אחד, דרשה המועצה כי בתום 45 הימים הקרובים תוגש לה תכנית מפורטת להתערבות הצבאית.

הצעת ההחלטה, אותה הגישה צרפת, נועדה לסייע לממשלת מאלי המעורערת להשיב שליטה בשטחים הכבושים. בהחלטה הביעה מועצת הביטחון "דאגה עמוקה בשל ההידרדרות המתמשכת במצב הביטחוני וההומניטרי בצפון מאלי, המעורבות של גורמים כגון אל קאעדה במגרב המוסלמי ובקבוצות קיצוניות, וההשלכות הנובעות מהמצב על מדינות האזור".

בחודש יוני: "מועצת הביטחון לא תגבה התערבות צבאית במאלי"

המועצה הטילה על האיחוד האפריקאי, האו"ם והאיחוד הכלכלי של מדינות מערב אפריקה, את האחריות לגבש תכנית מסודרת לתקיפה. אחרי הגשת ההצעה, תצביע מועצת הביטחון פעם נוספת על מנת לאשר סופית את המהלך. במהלך הקיץ הגיש האיחוד של מדינות מערב אפריקה תכנית בת שלושה שלבים למתקפה, אולם ההצעה לא יצאה לפועל בטענה שאינה מפורטת דיה.

לוחמי ארגון אנסאר דין סמוך לעיר טימבוקטו, צפון מאלי, אפריל 2012. AP
חמושים מוסלמים בצפון מאלי, לפני כשלושה חודשים/AP

מאלי נחשבה בעבר לדמוקרטיה היציבה ביותר באזור, אולם בחודש מרץ האחרון נוצר בה כאוס עקב הפיכה צבאית אלימה נגד השלטון. עם הדחת הנשיא ובהיעדר הנהגה חלופית, נפלו כשני שלישים משטח המדינה לידיהם של המורדים משבט הטוארג – שבחודש אפריל אף הכריזו על שטח בצפון המדינה כעל מדינה עצמאית, אשר לא זכתה להכרה מצד העולם. לאחר מכן, נפל האזור הצפוני של מאלי לידיהם של מוסלמים קיצוניים, בהם פעילי אל קאעידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully