וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד תקיפה: "חמישה פעילי ג'יהאד חוסלו בסיני"

11.8.2013 / 9:37

סוכנות הידיעות הפלסטינית דיווחה כי מסוקי אפאצ'י של צבא מצרים ירו לעבר חוליה בשייח' זוויד, ממערב לרפיח המצרית. מדובר בחלק ממבצע נגד כ-3,000 אנשי הג'יהאד בסיני

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

סוכנות הידיעות הפלסטינית מען דיווחה הבוקר (ראשון) כי בתקיפה שבוצעה הלילה על ידי מסוקי אפאצ'י מצריים בשייח זוויד שבצפון-מזרח סיני, נהרגו חמישה פעילי ג'יהאד עולמי ועוד שבעה נפצעו. התקיפה בוצעה לכאורה יומיים בלבד לאחר החיסול שבו נהרגו ארבעה פעילי ג'יהאד עולמי בתקיפה של כלי טיס שעד כה לא ברור אם היה ישראלי או מצרי בעיר רפיח המצרית.

התקיפה הלילה היא חלק ממבצע של צבא מצרים נגד תשתיות ג'יהאד העולמי בסיני. מספרם של אנשי הג'יהאד העולמי בסיני נאמד, כך על פי הדיווח, בכ-3,000 בני אדם.

משגר רקטות רב קני של הג'יהאד האסלמי מרץ 2012. יו-טיוב, ספק 500
"חוסלו בדרך לשיגור". משגר רקטות בסיני/ספק 500, יו-טיוב

אתמול התייחס שר הביטחון משה יעלון לתקיפה בשטח מצרים, ורמז כי לא ישראל היא שעומדת מאחורי הפעולה. "מדינת ישראל מכבדת את ריבונותה המלאה של מצרים", אמר יעלון, והוסיף: "מדינת ישראל מודעת לפעילות המוגברת של הצבא המצרי בתקופה האחרונה, כולל בסוף השבוע הזה, נגד תשתיות הטרור בחצי האי סיני ומעריכה אותה, שכן הוא נלחם בראש ובראשונה כדי להגן על אזרחי מצרים ועל הריבונות המצרית". לדברי שר הביטחון, "לא נאפשר לשמועות ולספקולציות, כפי שהתפתחו ביממה האחרונה, לפגוע בהסכם השלום בין המדינות".

כוחות הביטחון של ישראל נמצאים בתקופה האחרונה בכוננות גבוהה באזור הדרום, בעקבות פעילות של גורמים עוינים בחצי האי סיני. אתמול טען ארגון ג'יהאד עולמי כי לוחמיו היו היעד בתקיפה הישראלית שאירעה לכאורה ביום שישי בשטח מצרים. בהודעה שפרסם בשעות הבוקר ארגון "אנסאר בית אל-מקדס", נטען כי ארבעה מאנשי הארגון נהרגו בתקיפה, שבמהלכה נערכו לירי רקטה לעבר ישראל.

חיזוק להשערה כי החוליה חוסלה מכיוון שתכננה לשגר רקטה לעבר ישראל ניתן למצוא בסגירת נמל התעופה בעיר אילת ביום חמישי, אם כי החיסול בוצע ברפיח המצרית, מרחק של למעלה מ-200 קילומטרים מהעיר הדרומית. "אנחנו מגיבים להתרעות ביטחוניות", אמר אז שר התחבורה ישראל כץ בהתייחסו לסגירת נמל התעופה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully