וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: לפחות 5 הרוגים בתקיפת חיל האוויר ברפיח המצרית

סוכנויות הידיעות מסרו מפי מקורות במצרים כי כלי טיס הפציץ מבנה שבו הסתתרו פעילי ג'יהאד שתכננו לשגר טילים לעבר ישראל. צבא מצרים הכחיש כי הייתה תקיפה על אדמת המדינה

לפחות חמישה בני אדם נהרגו הערב (שישי) בתקיפה של כלי טיס ישראל ברפיח המצרית – כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מפי מקורות במצרים. המקורות מסרו כי כלי טיס ישראלי הפציץ מבנה שבו הסתתרו פעילי ג'יהאד ברפיח בקרבת הגבול עם ישראל, לא הרחק ממעבר כרם שלום. צבא מצרים הכחיש כי הייתה תקיפה ישראלית על אדמת המדינה.

מל"ט מדגם הרון של התעשייה האווירית. GettyImages
כלי טיס של חיל האוויר/GettyImages

עוד דווח הערב כי מהמקום שהופצץ לכאורה אמור היה להתבצע שיגור של טילים לעבר שטח ישראל. אם אכן מדובר בתקיפה ישראלית, הרי שזו פעולה יוצאת דופן, ראשונה מסוגה ככל הידוע, של ישראל על אדמת מצרים. סוכנות אי.פי דיווחה כי תושבי האזור שמעו פיצוצים עזים. כמו כן, דיווחה הסוכנות כי הפעולה לכאורה בוצעה בשיתוף פעולה עם הרשויות במצרים. בניגוד לדיווחים אלה, אמר הערב גורם ביטחוני מצרי כי ארצו היא האחראית לתקיפה האווירית. בדובר צה"ל סירבו להתייחס לפרטים.

מוקדם יותר אמר מקור בכיר בצבא מצרים כי החלטת צה"ל אמש לסגור את שדה התעופה באילת למשך שעתיים התקבלה בעקבות מודיעין מצרי על ארגוני טרור מסיני שתכננו לשגר טילים ארוכי טווח, שביכולתם להגיע עד 70 קילומטרים. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", גורמי מודיעין מצריים קיבלו מידע על כוונתם של הארגונים האיסלאמיים לפגוע גם במטרות ביטחוניות ואסטרטגיות בסיני באמצעות טילים נגד מטוסים, בין היתר בתעלת סואץ. לדברי המקור, הרשויות המצריות נקטו צעדים לסיכול התכנית שאמורה הייתה לצאת לפועל. כמו כן, נמסר כי המטוסים המצריים תגברו את הטיסות בשמי סיני וכי עשרה מסוקי "גאזל" מי-17, בנוסף למסוקי אפאצ'י, פועלים בשמי סיני.

חיילים מצרים שומרים על הגבול ברפיח, יולי 2013. AP
חיילים מצרים בסיני, בחודש שעבר/AP

סגירת שדה התעופה אמש התרחשה על רקע הלחימה המתמשכת בחצי האי סיני בשבועות האחרונים בין צבא מצרים לגורמי ג'יהאד עולמי שתפסו אחיזה בחצי האי. גורמי הג'יהאד אחראים כנראה לשיגורי הרקטות לעבר אילת, האחרון שבהם לפני כשלושה שבועות. שלשום מסר דובר של צבא מצרים נתונים בנושא, ובין היתר הודיע כי במהלך החודש האחרון הרג הצבא 60 פעילים איסלאמים ועצר יותר ממאה. עוד מסר הדובר, קולונל אחמד עלי, כי הצבא סגר לא פחות מ-102 מנהרות הברחה מסיני לרצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully