וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים: ארבנו לאסד ושיגרנו פצצות לעבר שיירתו

8.8.2013 / 7:38

מפקד באופוזיציה אמר שאנשיו שיגרו 17 פצצות מרגמה אל שיירתו של נשיא סוריה כשהיה בדרכו לתפילת הבוקר. הטלוויזיה הסורית הציגה תמונה של אסד במסגד כהוכחה שלא נפגע במתקפה

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הזרוע החמושה של המורדים, "צבא סוריה החופשי", הודיעה הבוקר (חמישי) כי הצליחה לשגר פצצות מרגמה לעבר שיירת המכוניות של נשיא סוריה, בשאר אסד.

לדברי המורדים, השיירה נעה בין מלון מרידיאן בדמשק לעבר גשר הנשיא בעיר. כאשר אסד היה בדרכו לתפילת השחר.

אחד ממפקדי השטח של המורדים, הקצין סירס אל-בייטר, אמר לרשת אל-ערביה כי השיירה הותקפה ב-17 פצצות מרגמה, אך ציין כי המורדים אינם יודעים אם אסד נפגע. בהודעה נפרדת שפורסמה מטעם המורדים בדמשק, נאמר כי "יש נפגעים בקרב האויב".

שר ההסברה של סוריה, עומראן זועבי, אמר כי רשת אל-ערביה משקרת בדיווחיה. "עם כל הכבוד לרשת הסעודית, מדובר בפרסום חסר בסיס, שמשקף את האשליות של הממשלות הזרות". במקביל, הטלוויזיה הסורית העבירה שידור חי של אסד מבקר במסגד, כדי להוכיח שלא נפגע בפיגוע. ואולם, ככל הנראה מדובר בתיעוד ארכיון.

כחיזוק לטענה שמדובר בתצלומי ארכיון של אסד, מתנגדי המשטר הסורי ציינו ברשתות החברתיות שהשעון על קירות המסגד מורה על השעה 07:40, בעוד שהשידור הועבר זמן סמוך לשעה 08:30. פעילים פרו-סורים התייחסו בביטול לטענה ואמרו שמדובר בקונספירציה ותו לא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
*לטענת המורדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

יצוין כי פעמים רבות נפוצו שמועות על חיסולו של אסד או על פגיעה במקורביו, שהתבררו בדיעבד כשגויות. רשתות הטלוויזיה הערביות הזרות, ובפרט אל-ערביה הנמצאת בבעלות סעודיות, מעניקות פתחון פה למורדים הסורים, בשל התיעוב הרב של ריאד למשטר בדשמק.

המורדים הסורים ניסו לפגוע באסד כמה פעמים במהלך מלחמת האזרחים הסורית, המתחוללת בארצם מאז מרץ 2011. בחודש פברואר השנה, שיגרו לוחמי פצצות מרגמה לעבר ארמון תישרין ברובע מוהאג'רין בדמשק. באופן נדיר, סוכנות הידיעות הסורית הרשמית אישרה את דבר הירי, אך הבהירה שלא היו נפגעים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בשאר אסד מתפלל במסגד בדמשק, מתוך שידורי הטלוויזיה בסוריה, אוגוסט 2013. רויטרס
המשטר הסורי הפיץ הבוקר תמונה של בשאר אסד מתפלל במסגד - חי ושלם. ייתכן ומדובר בתצלום ארכיון/רויטרס

הפעולה המוצלחת ביותר שרשמו המורדים הייתה בחודש יולי של השנה שעברה, עם חיסולם של כל ראשי הצמרת הביטחונית של משטר אסד. בפיגוע התאבדות במטה ביטחוני בדמשק נרצחו שר ההגנה דאוד ראג'חה, וגיסו של אסד, אסף שווכת - מהאישים המקורבים לנשיא והממונה על הביטחון הצבאי ברחבי סוריה. הרוגים נוספים בפיגוע היו שר ההגנה איברהים א-שאער והישאם בחטיאר, ראש "מנהלת הביטחון הכללי", ארגון ביון שהטיל את אימתו על אזרחי המדינה במשך עשרות שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully