וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס באילת: "לפתע פנה פנייה חריפה ונעלם"

עירנות מגדל הפיקוח של שדה התעופה באילת והחילוץ המהיר הם אלה שסייעו להצלת חייהם של אנשי הצוות שהיו במטוס - כך עולה מתחקיר ראשוני. בהתרסקות נהרג הטייס, יגאל ברייטמן

צילום: שי מכלוף, 'יהודה בן יתח - ערב ערב באילת', עריכה: מיכאל ברגמן

תחקיר ראשוני של התרסקות המטוס הקל מסוג "ססנה" בכניסה לאילת בשבוע שעבר מעלה כי בזכות פעילות צוותי החירום וההצלה של רשות שדות התעופה ניצלו חייהם של שני אנשי הצוות במטוס. בנחיתת החירום נהרג רואה החשבון יגאל ברייטמן מתל אביב, שהטיס את המטוס, ונפצעו גבי לוין ונסים וענונו.

הרוג ושני פצועים קשה בהתרסקות מטוס קל באילת. שי מכלוף
הרוג ושני פצועים קשה בהתרסקות מטוס קל באילת/שי מכלוף

מממצאי התחקיר, שפרסמה היום (רביעי) רשות שדות התעופה, עולה כי מנהל מגדל הפיקוח בשדה התעופה באילת זיהה את המטוס שהגיע לנחיתה, והבחין בו מבצע פנייה חריפה ימינה. פקח הטיסה במגדל הפיקוח הזעיק בקשר את כוחות הכיבוי וההצלה של נמל התעופה אל מחוץ לשדה, ומטוס ישראייר שהיה אמור לנחות באותם רגעים התבקש להמתין באוויר. כוחות החירום של נמל התעופה הגיעו למקום ההתרסקות תוך שתי דקות והחלו לטפל בנפגעים. לצד פעולות החילוץ, זיהו הצוותים דליפת דלק, לכן החלו בפיזור מידי של קצף. במקביל נפרצו דלתות המטוס הנעולות על מנת לאפשר גישה לנפגעים, ואז הגיעו אמבולנסים של מד"א וכוח של כיבוי אש עירוני.

שלמה אורן, סמנכ"ל מסופים ושדות תעופה פנים ארציים ברשות שדות התעופה, הביע בסיום התחקיר את הערכתו לאופן תפקודם של הצוותים בעת האירוע, והדגיש כי פעילותם המקצועית היא זו שהביאה להצלת חיי אדם. הוא ציין לטובה את הליך קבלת ההחלטות של הצוותים שטיפול באירוע, תוך תיאום הזנקת גורמי הצלה וכיבוי מקומיים של העיר אילת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully