וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג בתאונת המטוס: מאנשי העסקים הבכירים במדינה

יגאל ברייטמן בן ה-67, אב לשלושה ומנהלו של אחד ממשרדי רואי החשבון הגדולים בישראל, נהרג בהתרסקות בדרך לנופש עם חבריו באילת. חברו ספד לו: "אדם מדהים, זו אבדה גדולה"

צילום: שי מכלוף, 'יהודה בן יתח - ערב ערב באילת', עריכה: מיכאל ברגמן

רואה החשבון יגאל ברייטמן, בן 67, יו"ר פירמת רואי החשבון "דלויט, ברייטמן, אלמגור, זהר" - אחד ממשרדי רואי החשבון הגדולים בישראל, הוא ההרוג בהתרסקות המטוס הקל אתמול (חמישי) בכניסה הצפונית לאילת. בשעות אחר הצהריים המריא ברייטמן יחד עם שני חבריו, בשנות ה-50 לחייהם, מהרצליה לעיר הדרומית במטוס פרטי מסוג "ססנה" דו-מנועי. לקראת נחיתתם ומסיבה שאינה ברורה, הם התרסקו לתוך תעלה על כביש 90 ליד מרכז הקניות "ביג". כוחות ההצלה שהגיעו לזירת ההתרסקות חילצו את השלושה מהמטוס, אך נאלצו לקבוע את מותו במקום.

חברים ובני משפחה התכנסו אמש בביתו של ברייטמן בצפון תל אביב, והתקשו לעכל את הבשורה המרה. "מדובר באבידה גדולה", אמר דוד גולדברג, נשיא איגוד רואי החשבון. "הוא אחת מאושיות המקצוע. אדם שאוהב לעזור. איש אהוב ומקסים, שאצלו החברות מעל הכול". גולדברד הוסיף כי קיבל את הבשורה במהלך אירוע. "הייתי המום", סיפר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בדרך נס המטוס לא התלקח ועלה באש". כבאים בזירת ההתרסקות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברייטמן, תושב תל אביב ואב לשלושה, הקים את המשרד לבדו בשנת 1972. ב-1994, כאשר פירמת ראיית החשבון הבינלאומית דלויט, אחת הגדולות בעולם, החליטה לפעול בישראל על אף החרם הערבי, היא חברה אליו. בהמשך התמזג ברייטמן למשרדים נוספים בישראל, עד שהפך להיות מנהליה של אחת הפירמות הגדולות בארץ.

שני הפצועים, שתחילה הוגדר מצבם קשה, הועברו לטיפול בבית החולים יוספטל באילת. בשלב מאוחר יותר, הם הוטסו באמצעות מסוק לחדר טראומה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשמצבו של אחד מהם מוגדר קל אך מצבו של האחר נותר קשה והוא סובל מפגיעות בחזה ובגפיים התחתונות. "שמעתי בחדשות שהייתה התרסקות ומיד חשבתי שזה אח שלי", סיפרה אחותו של אחד הפצועים. "הייתה צריכה להיות לי היום חתונה ולא הלכתי", הוסיפה בשיחה עם וואלה! חדשות.

היא סיפרה כי אחיה הוא הצעיר מבין 11 אחים וכי יש לו שלושה בנים ושתי בנות מאומצות. "הוא תמיד חלם לטוס", תיארה. "הוא התחיל קורס טיס אבל הודח והמשיך את השירות שם (בחיל האוויר ר.ש). אחר כך הוא למד לטוס בגרמניה, חזר לארץ ופתח חברת טיסות ובית ספר לטיס".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"הייתה לי תחושה לא טובה"

אחות אחרת סיפרה כי השבוע הגיע אחיה לעיר הולדתם קריית גת לצורך סגירת עסקה. "כששמעתי מה קרה, שלחתי מיד את שני הילדים שלי שגרים באילת לראות מי זה כי הייתה לי תחושה לא טובה", שחזרה. "ואז הם אמרו שזה הוא". האחיות סיפרו שידעו על כוונתו לטוס לנופש באילת: "הבנו שהוא די בסדר. סובל משברים ואולי זעזוע בראש. אנחנו מקווים שזה באמת כך".

דוקטור אורי נץ, רופא כירורג טראומה בבית החולים סורוקה, שקיבל את שני הפצועים סיפר: "אחד מהם הוגדר במצב קל עד בינוני וסובל משברים בגפיו. הוא עובר למחלקה כירורגית". לדבריו, "מצבו של השני קשה. הוא יעבור סדרת בדיקות, טיפולים וניתוחים ויועבר אחר כך למחלקה לטיפול נמרץ. מצבו יציב אך עדיין נשקפת סכנה לחייו".

מוקדם יותר סיפר פרמדיק מד"א, משה אלחיאני, שניהל את האירוע בשטח: "כשהגענו לשטח, כוחות הכיבוי החלו בחילוץ הנפגעים מהמטוס שבדרך נס לא התלקח ולא עלה באש - וניתן היה להגיע לפצועים. התחלנו בפעולות מצילות חיים כשאחד מהפצועים, גבר בשנות ה-50 סבל מפגיעה קשה ביותר, פגיעה רב-מערכתית. ניסינו לבצע בו פעולות החייאה ועקב חומרת פציעתו הקשה נאלצנו בתוך זמן קצר לקבוע את מותו. שני פצועים נוספים במצב קשה טופלו על ידי צוותי מד"א שהיו איתי במקום ובמהירות פינינו אותם לבית החולים יוספטל כשהם בהכרה מעורפלת וסובלים מפגיעה רב מערכתית".

הרוג ושני פצועים בהתרסקות מטוס קל בכניסה לאילת

(עדכון ראשון: 23:10)

מטוס קל התרסק באילת, אוגוסט 2013. ערב ערב, ספק 500
זירת ההתרסקות/ספק 500, ערב ערב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully