וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג ושני פצועים בהתרסקות מטוס קל בכניסה לאילת

רמי שני

1.8.2013 / 18:19

המטוס הפרטי שהמריא מהרצליה התרסק לתוך תעלה בכניסה הצפונית לעיר והתהפך על גגו. גבר כבן 50 נהרג ושני פצועים נוספים, כבני גילו, פונו לקבלת טיפול רפואי במצב קל וקשה

מערכת וואלה!

אדם נהרג ושניים נוספים נפצעו בהתרסקות מטוס קל מסוג "ססנה" אחר הצהריים (חמישי) בכניסה הצפונית לאילת. פרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום ההתרסקות - כביש 90 ליד מרכז הקניות "ביג" - חילצו את הנפגעים מהמטוס, בסיוע אנשי איחוד הצלה, משטרה וכיבוי אש, והעניקו להם טיפול רפואי. בהמשך נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו של אחד הפצועים, כבן 50. שני הפצועים האחרים, גברים בשנות ה-50 לחייהם, פונו לבית החולים יוספטל בעיר. בהמשך, הם פונו על ידי מסוק לחדר הטראומה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. אחד הפצועים נפגע באורח קשה וסובל מפגיעות בחזה ובגפיים בתחתונות והשני נפצע באורח קל. משרד התחבורה בחקירת נסיבות ההתרסקות.

מטוס קל התרסק באילת, אוגוסט 2013. ערב ערב, ספק 500
אחת ההערכות היא כי רוח צד חזקה העיפה את המטוס מנתיב הגלישה שלו. זירת ההתרסקות, הערב/ספק 500, ערב ערב

מחקירה ראשונית עולה כי על גבי המטוס, שהיה בדרכו מהרצליה לשדה התעופה באילת, היו טייס ושני נוסעים. אחת ההערכות היא כי רוח צד חזקה העיפה את המטוס מנתיב הגלישה שלו או שהטייס טעה במקום הגישה בדרכו לנחיתה. המטוס התהפך על גגו והצוותים נאלצו לעמול זמן רב כדי לחלץ את הנפגעים.

פאראמדיק מד"א משה אלחיאני שניהל את האירוע בשטח סיפר: "כשהגענו לשטח כוחות הכיבוי החלו בחילוץ הנפגעים מהמטוס שבדרך נס לא התלקח ולא עלה באש - וניתן היה להגיע לפצועים. התחלנו בפעולות מצילות חיים כשאחד מהפצועים, גבר בשנות ה-50 סבל מפגיעה קשה ביותר, פגיעה רב מערכתית. ניסינו לבצע בו פעולות החייאה ועקב חומרת פציעתו הקשה נאלצנו בתוך זמן קצר לקבוע את מותו. שני פצועים נוספים במצב קשה טופלו על ידי צוותי מד"א שהיו איתי במקום ובמהירות פינינו אותם לבי"ח יוספטל כשהם בהכרה מעורפלת וסובלים מפגיעה רב מערכתית".

מרשות שדות התעופה נמסר כי "המטוס הפרטי שהמריא מהרצליה, ססנה דו-מנועי ועליו טייס ושני נוסעים, היה בגישה לנחיתה. הוא לא הכריז על מצב חירום ונראה צולל לעבר הקרקע. המטוס נפל מחוץ לשדה התעופה בחלק הצפוני. כרגע, השדה סגור להמראות ונחיתות עד שכוחות ההצלה שיצאו מחוץ לשדה ישובו להיות מבצעיים בתוך השדה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטוס התרסק לתוך תעלה והתהפך על גגו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שלושה שבועות הוכרז נוהל מצב חירום בנמל התעופה בן גוריון, טרם נחיתתו של מטוס "איירבס" שעל סיפונו כ-170 נוסעים, בעקבות תקלה הידראולית שהתגלתה במערכותיו. בסיומה של הדרמה, נחת המטוס בשלום. דובר רשות שדות התעופה, עופר לפלר, אמר בתום האירוע כי "מטוס 'איירבס' של חברת שכר יוונית שעשה את דרכו לישראל עם 170 נוסעים ואנשי צוות, דיווח על תקלה הידראולית במערכת ההיגוי. בנמל הוכרז מצב חרום 2, השמיים האוויריים של ישראל נסגרו, מטוסים שהיו בדרכם לישראל הופנו לשדות אלטרנטיביים, והמרחב האווירי ומסלולי הנחיתה וההסעה פונו לטובת הנחיתה".

מטוס קל התרסק באילת, אוגוסט 2013. ערב ערב, ספק 500
מטוס קל התרסק באילת, אוגוסט 2013/ספק 500, ערב ערב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully