וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס ועליו 170 נוסעים ביצע נחיתת חירום בנתב"ג

שלומי גבאי

11.7.2013 / 11:40

בסיומה של דרמה נחת מטוס מסוג "איירבס" בשלום, לאחר תקלה הידראולית שהתגלתה בגופו. נוהל חירום הוכרז בנמל ולמקום הוזעקו צוותי הצלה גדולים שנערכו לכל תרחיש במהלך הנחיתה

צילום: אבי כהן, רשות שדות התעופה, עריכה: גדי וינסטוק

נוהל מצב חירום הוכרז לפני זמן קצר (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון, טרם נחיתתו של מטוס "איירבס" שעל סיפונו כ-170 נוסעים, בעקבות תקלה הידראולית שהתגלתה בגופו. בסיומה של הדרמה, נחת המטוס בשלום. השמיים האוויריים של ישראל נפתחו ומסלולי הנחיתה וההסעה היו ערוכים גם הם לטובת הנחיתה. אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מגן דוד אדום הוזעקו לנמל התעופה לצורך אבטחה רפואית של נחיתת החירום.

מצב חירום בנתב"ג. יולי 2013. איציק לוי, שלומי גבאי
תקלה הידראולית בגוף המטוס. כוחות ההצלה בנמל התעופה, היום/שלומי גבאי, איציק לוי

דובר רשות שדות התעופה, עופר לפלר, אמר בתום האירוע כי "מטוס 'איירבס' של חברת שכר יוונית שעשה את דרכו לישראל עם 170 נוסעים ואנשי צוות, דיווח על תקלה הידראולית במערכת ההיגוי. בנמל הוכרז מצב חרום 2, השמיים האוויריים של ישראל נסגרו, מטוסים שהיו בדרכם לישראל הופנו לשדות אלטרנטיביים, והמרחב האווירי ומסלולי הנחיתה וההסעה פונו לטובת הנחיתה".

עוד מסר לפלר כי "צוותי חירום של נמל התעופה וכוחות חילוץ הוזנקו לנתב?ג על פי נהלי החירום. המטוס נחת בשלום, צוות כיבוי אש של נמל התעופה צינן את מערכות הגלגלים והטייס כיבה את המנועים. לאחר דקות אחדות המטוס נגרר לרחבת החניה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מצב חירום בנתב"ג. יולי 2013. איציק לוי, שלומי גבאי
"השמיים האוויריים נסגרו". המטוס לאחר הנחיתה בשדה, היום/שלומי גבאי, איציק לוי

לפני כחצי שנה, בינואר האחרון, נחת בשלום מטוס ארקיע שנורית חיווי הראתה שדליקה פרצה באחד ממנועיו. בעקבות המקרה הוכרז מצב חירום בשדה התעופה וכוחות מד"א והצלה הוזעקו למקום. המטוס היה בדרכו לשדה דב והמנוע כובה תוך כדי טיסה. מצב חירום בדרגה 2 הוכרז אז בנמל התעופה בן גוריון, לקראת נחיתה של מטוס ארקיע מאילת שעליו 67 נוסעים, כולל אנשי צוות. מצב החירום נגרם ככל הנראה מדליקה שפרצה במנוע.

מטוס ארקיע ביצע נחיתת חירום בנתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully