וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע מהתרסקות המטוס: "ברייטמן היה טייס אחראי"

רמי שני

2.8.2013 / 12:29

גבי לוין, שנפצע קל בהתרסקות ליד אילת, סיפר כי איש העסקים המוכר שנהרג הוא שהטיס את המטוס, ושזו לא הייתה תאונה, אלא נחיתת חירום. מצבו של הפצוע השני מוגדר כעת בינוני

צילום: שי מכלוף, 'יהודה בן יתח - ערב ערב באילת', עריכה: מיכאל ברגמן

גבי לוין, שנפצע אתמול בהתרסקות המטוס הקל ליד אילת, שבה נהרג יגאל ברייטמן בן ה-67 ואדם נוסף נפצע באורח קשה, עדיין מאושפז הבוקר (שישי) במצב קל במחלקה הכירורגית בבית החולים סורוקה בבאר שבע. "נסענו ללילה לאילת, שלושה חברים. אני ישבתי מאחורה. תדלקנו, טסנו, הכול היה בסדר, הייתה לנו טיסה מעולה", הוא סיפר לוואלה! חדשות ממיטתו בבית החולים. "לא יודע מה קרה, התעוררתי ביוספטל".

גבי לוין נפצע בהתרסקות המטוס הקל ליד אילת. באדיבות המצולמים
צפוי להתשחרר כבר מחר מבית החולים. לוין/באדיבות המצולמים

"אנחנו שלושתנו חברים טובים, בענייני טיסה", המשיך לוין. "כשהתעוררתי מיד חשבתי שיש לי עוד דברים שאני רוצה להספיק בחיים". לדבריו, ברייטמן הוא שהטיס את המטוס: "טייסים תמיד נמצאים בקו הקדמי. אנחנו לא מדברים אף פעם על חשש מאירועים בטיסות או מהתרסקות. פשוט לא מדברים על הדברים הללו. אגב, זו לא הייתה תאונה אלא נחיתת חירום". לדבריו, ברייטמן היה קפדן מאוד בכל עניין הטיסה, איש עם אחריות רבה שנהג לבדוק את הכול עד הפרטים הקטנים.

ככל הנראה כבר מחר יוכל לוין לעזוב את בית החולים. "אני מקווה להשתחרר בימים הקרובים ואני מתכוון ללכת להלוויה שלו. דיברתי עם הבן שלו והבעתי את צערי ואת תנחומיי", אמר. לוין הביע את רצונו להמשיך לטוס, אולם אשתו חביבה הביעה הסתייגות מכך. היא סיפרה כי שמעה ממנו שהמטוס התרסק, אך לא על פרטי האירוע. "הוא התרסק יום לאחר יום ההולדת שלו, כך שהוא נולד פעמים: פעם לפני 69 שנים ב-31 ביולי ופעם אחת יום אחרי, ב-1 באוגוסט", הסבירה. לבני הזוג שתי בנות בוגרות והם מתגוררים ברעננה. "טיס ומטוסים זה תחביב ועבודה שלו", היא סיפרה, "זו הפעם השנייה שהוא ניצל. הוא היה על טיסה שבה הייתה תקלה בגלגלי המטוס והוא נחת נחיתת חירום בהרצליה ללא גלגלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מטוס קל התרסק באילת, אוגוסט 2013. כבאות והצלה, ספק 500
המטוס התהפך על גגו ולצוותים לקח זמן רב לחלץ את הנפגעים/ספק 500, כבאות והצלה

לוין והפצוע הנוסף, ניסים וענונו, פונו תחילה לבית החולים יוספטל בעיר. בהמשך, הם פונו על ידי מסוק לחדר הטראומה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. דוקטור צבי פרי מהמחלקה הכירורגית של בית החולים אמר כי יש בהחלט סיכוי שלוין ישתחרר בימים הקרובים. לגבי וענונו, אמר ד"ר פרי כי יהיה עליו לשהות באשפוז עוד כמה ימים. "מצבו מוגדר עתה בינוני, לאחר סדרת הטיפולים והניתוחים שעבר", סיפר. "הוא בטיפול נמרץ ואנחנו מקווים שגם הוא ישתחרר במהרה".

התאונה במטוס מסוג "ססנה" אירעה אתמול בשעות אחר הצהריים, סמוך לכניסה הצפונית לאילת. התסריטים האפשריים העולים מהחקירה הם שרוח צד חזקה העיפה את המטוס מנתיב הגלישה שלו או שהטייס טעה במקום הגישה בדרכו לנחיתה. המטוס, שהיה בדרכו מהרצליה לשדה התעופה באילת, התהפך על גגו. צוותים של מד"א, איחוד הצלה, משטרה וכיבוי אש הגיעו למקום ועמלו זמן רב לחילוץ הנפגעים מהמטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully