וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד בסרטון "אינטימי": "הייתי קודם יותר אהוב"

בווידאו שצולם באווירה אישית על ידי העוזרת של שר האוצר, התייחס לפיד לקשיים בהם הוא נתקל. "אני מרוצה מהמקום שבו אני נמצא, תמיד תהיה ביקורת של אנשים עם השקפה אחרת"

צילום: דוברות "יש עתיד", עריכה: טל רזניק

אחרי שלל הגזירות הכלכליות שהובילו לירידה בסקרים וביקורת נוקבת מצד יותר ויותר מגזרים בציבור הישראלי, גם שר האוצר יאיר לפיד מבין כי יש מחיר להעלאת המסים. במהלך נסיעה לילית בין ירושלים לתל אביב בשבוע שעבר לאחר אישור תקציב המדינה, צילמה העוזרת האישית שלו ראיון במשך כרבע שעה בדומה לסדרה "מחוברים".

לאחר שפירט את הישגי משרדו ואת הניהול הכלכלי של הממשלה, להשקפתו, נשאל שר האוצר על תחושותיו נוכח הירידה בפופולריות. "אם היית קודם יותר אהוב, ו(כעת) אתה פחות - אז אתה מרגיש שלקחו לך את זה", אמר לפיד בגילוי לב, "בגלל זה צריך איזשהו סוג של מבנה אישיות, בשביל לעסוק במה שאני עושה".

לפיד הבהיר עם זאת כי אינו מתחרט על ההחלטה להיכנס לחיים הפוליטיים. "אני מרוצה מהמקום שבו אני נמצא, מהדברים שאנחנו עושים, שאני עושה, כן, זה כן", הוא הוסיף, "זה המבחן היחיד שאני מכיר בו". לדבריו, האהדה היורדת כלפיו מגיעה כתוצאה מכך שהוא נאבק על השקפת עולמו. "תמיד תהיה ביקורת, כי הביקורת תהיה הדרך של אנשים עם השקפת עולם אחרת לנסות למנוע ממך ליישם או להגשים את שלך".

רגעים מביכים

בתוך כך, לפיד עסוק בכמה נושאים בוערים שהובילו אף הם לביקורת כלפיו - האחרון שבהם פארסת מינוי הנגיד. "לראש הממשלה ולשר האוצר אין משרד חקירות", כך אמר לפיד בתגובה להודעתו של פרופ' ליאו ליידרמן, לפיה הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד נגיד בנק ישראל, בהמשך לטענות שיוחסו לו על הטרדה מינית בתפקידים קודמים שבהם כיהן. "גם אם תהיה ועדת איתור, אז מה, היא תשכור משרדי חקירות?". לדברי לפיד, "מדובר באנשים מכובדים, שיש להם קריירות של עשרות שנים בעצמם. אתה לא יכול לדעת דבר כזה".

המעמד הנוסף שהוסיף לא מעט מבוכה ליו"ר יש עתיד היה העונש שהוטל על ח"כ עדי קול שנמנעה בהצבעה באשר לחוק המשילות. בניוזלטר השבועי של מפלגת יש עתיד לפעילים ביום שישי, תיאר לפיד מה אירע לאחר אותה הצבעה בכנסת: "אחרי המהומה הגדולה, היינו כולנו - כל חברי הכנסת של 'יש עתיד', כולל עדי קול כמובן - על המרפסת של הרב שי פירון ביישוב אורנית (...) ודיברנו. שיחה ארוכה, אוהבת, פתוחה, עמוק לתוך הלילה". לחילוקי הדעות העקרוניים בין השניים התייחס לפיד במילים: "עדי הסבירה מה קרה לה", והוסיף: "אני דיברתי על כמה חשוב שלא נפתיע אחד את השני, והתחבקנו, ואמרנו שזה לא יקרה לנו שוב כי אנחנו אנשים שעובדים על עצמם ויודעים לבנות שפה אחרת וללמוד מטעויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully