וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ קול אחרי השעייתה: "ממשיכה להביע את דעותיי"

4.8.2013 / 14:11

לאחר שאולצה חברת הכנסת מיש עתיד לפרסם הודעת התנצלות משפילה ואף נענשה על ידי ראש מפלגתה לפיד עקב הימנעותה בהצבעה על חוק המשילות היא הגיבה לראשונה: "אני חיה ונושמת"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

(צפו בהימנעות של ח"כ קול בהצבעה בכנסת ביום חמישי האחרון)

ארבעה ימים אחרי סערת ההימנעות, ההתנצלות וההשעיה של ח"כ עדי קול (יש עתיד), היא סיפקה היום (ראשון) התייחסות ראשונה לאירוע המביך. בפוסט שפירסמה בעמוד הפייסבוק שלה, התייחסה קול בציניות לביקורת שהושמעה כלפי יו"ר מפלגתה, יאיר לפיד.

"תשמחו לשמוע כי השמועות על מותי/ כליאתי/ שלילת גישתי לפייסבוק, היו חסרות שחר. אני חיה, נושמת, חושבת, כותבת וממשיכה להביע את דעותיי", כתבה קול, שנמנעה כזכור ביום רביעי האחרון בהצבעה על חלקו הראשון של חוק המשילות. בתגובה, היא אולצה לפרסם הודעת התנצלות והצביעה בעד חלקו השני של החוק. אולם לפיד לא הסתפק בכך, והשעה אותה מכל פעילות פרלמנטרית עד להודעה חדשה.

מיקי לוי ועדי קול במליאת הכנסת בדיון על אישור התקציב. נועם מושקוביץ
הדיון יצא מפרופורציה". ח"כ קול במליאה, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

קול נמנעה מלהגיב ישירות על התקרית, על חילוקי הדעות עם לפיד באשר לחוק המשילות וכן על השעייתה מעבודה פרלמנטרית, והעדיפה להתמקד בתגובתה בסיקור התקשורתי של הסיפור. "שתקתי בימים האחרונים כי נראה היה שהדיון יצא מכל פרופורציה, ולא רציתי להמשיך וללבות אותו", כתבה. "אילולא הקרנבל התקשורתי, הייתי ודאי מסכמת את יום רביעי האחרון כעוד יום לא פשוט בעבודה, בו למדתי כמה שיעורים חשובים להמשך הדרך". כמו כן, הכחישה חברת הכנסת הטרייה את השמועות על כוונתה לפרוש מהכנסת, והוסיפה כי היא "לא הולכת לשום מקום". "באתי לכנסת כדי להשמיע את קולי ולקדם את הערכים והעקרונות שאני מאמינה בהם, וזה מה שאעשה", כתבה קול.

ביולי: פירון הצביע נגד עמדת הסיעה - ויצא נקי

גם לפיד עצמו התייחס לתקרית, במהלכה באופן חריג ביותר אולצה חברת כנסת להתנצל על עמדתה הערכית והושעתה בשל הפרה חד פעמית של משמעת קואליציונית. בניוזלטר השבועי של מפלגת יש עתיד לפעילים ביום שישי, תיאר לפיד מה אירע לאחר אותה הצבעה בכנסת: "אחרי המהומה הגדולה, היינו כולנו - כל חברי הכנסת של 'יש עתיד', כולל עדי קול כמובן - על המרפסת של הרב שי פירון ביישוב אורנית (...) ודיברנו. שיחה ארוכה, אוהבת, פתוחה, עמוק לתוך הלילה". לחילוקי הדעות העקרוניים בין השניים התייחס לפיד במילים: "עדי הסבירה מה קרה לה", והוסיף: "אני דיברתי על כמה חשוב שלא נפתיע אחד את השני, והתחבקנו, ואמרנו שזה לא יקרה לנו שוב כי אנחנו אנשים שעובדים על עצמם ויודעים לבנות שפה אחרת וללמוד מטעויות".

יש לציין, כי לא בכל מקרה זוכה חבר כנסת מיש עתיד שמצביע נגד עמדת הסיעה להשעיה. בחודש יולי האחרון הפילה הקואליציה את הצעת החוק של יו"ר מרצ, זהבה גלאון, שביקשה לקבוע כי המדינה תפסיק להעסיק עובדי קבלן באמצעות חברות כוח אדם, ותעבור להעסקה ישירה בשירות הציבורי. עמדת הקואליציה הייתה נגד החוק, אולם שר החינוך, ומספר שתיים ברשימת יש עתיד, שי פירון, דווקא הצביע עם האופוזיציה - ובעד החוק. בסביבתו הסבירו אז כי לא היה מסוגל מבחינה מצפונית להתנגד לחוק שכזה. ככל הידוע, מעולם לא הוטלו עליו סנקציות בגין אותה הצבעה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully