וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: לוחמי גולני זעמו על תנאיהם - ונטשו מוצב

7.8.2013 / 0:11

החיילים מהפלוגה המסייעת של גדוד 12 המשרתים ברצועת עזה מחו בפני מפקדיהם על כך שהם לא זוכים לזכויות יתר בשל היותם ותיקים. משלא נענו - עזבו. הם נשפטו ל-30 ימי מעצר

תקרית משמעתית חמורה בחטיבת גולני: חמישה לוחמים מהפלוגה המסייעת של גדוד 12, שזעמו על הרעת תנאיהם במוצב באזור רצועת עזה, נטשו במחאה את המקום, ונשפטו בשל כך ל-30 ימי מעצר. האירוע התרחש לפני כמה ימים במוצב סמוך לדרום רצועת עזה. הלוחמים מחו בפני מפקדיהם על השינויים בתנאי שירותם ועל כך שהם לא זוכים לזכויות יתר מתוקף היותם חיילים ותיקים בפלוגה. בתום השיחה, לא התרצו החיילים מהדברים ששמעו מפי המפקדים, ובשל כך, החליטו לנקוט צעד קיצוני ולנטוש את המוצב, שנמצא בגזרה הדרומית הרגישה.

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, מבקר בתרגיל חטיבתי של גולני ברמת הגולן. דובר צה"ל
לוחמי גולני יחד עם הרמטכ"ל בני גנץ במהלך תרגיל ברמת הגולן/דובר צה"ל

לאחר שיחות טלפוניות שערכו קציני הפלוגה עם אותם חיילים סוררים, הם החליטו לשוב בחזרה אל חבריהם בחזית. בשיחה שנערכה עמם עם שובם הובהרה להם המשמעות החמורה של המעשה שביצעו, בדגש על החשיבות הרבה של פעילותם המבצעית בגזרה הדרומית הנפיצה. בסופו של דבר, בשל חומרת המעשה, הוחלט להעמידם למשפט, במסגרתו נגזר עליהם עונש של 30 ימי מעצר בכלא צבאי. בשיחות שערך עם מפקדי הפלוגה, הבהיר מפקד גדוד 12 כי מחאה מסוג זה לא מקובלת ויש לעקור אותה מהשורש.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי מדובר "במקרה נקודתי שטופל בנחישות על ידי המפקדים בו חמישה לוחמים נשפטו ל-30 ימי מחבוש לאחר שעזבו מוצב בו שהו. חטיבת גולני עומדת בחזית העשייה המבצעית בצה"ל ותמשיך לפעול ללא פשרות לביצוע משימותיה בצורה מיטבית".

בתחילת השנה אירע מקרה נוסף של נטישת מוצב על ידי לוחמים בחטיבה "החומה". בחודש ינואר האחרון נטשו לוחמים מחטיבת גולני מוצב במחאה על מערכת היחסים העכורה עם מפקד המחלקה, אך חזרו בהם אחרי כשעתיים ושבו למוצב. מבירור שנעשה במוצב עלה כי מפקד המחלקה דרש מהחיילים להימנע מנורמות של צעירים-ותיקים ועל רקע חילוקי הדעות לקחו החיילים את הציוד ועזבו את המוצב. מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה יניב עשור, הורה לשפוט את החיילים לעונשי מעצר שונים.

(עדכון ראשון: 19:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully