וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילים כעסו על היחס השוויוני ל"צעירים" - וערקו

3.1.2013 / 14:15

החיילים מחטיבת גולני שנטשו במחאה על מערכת היחסים העכורה עם מפקד המחלקה חזרו בהם אחרי שעתיים. מפקד החטיבה הורה לשפוט אותם לעונשי מחבוש שונים וכינה את האירוע "חמור"

לוחמים מחטיבת גולני נטשו אתמול (רביעי) מוצב במחאה על מערכת היחסים העכורה עם מפקד המחלקה - אך חזרו בהם אחרי כשעתיים ושבו למוצב. מבירור שנעשה במוצב עלה כי מפקד המחלקה דרש מהחיילים להימנע מנורמות של צעירים-וותיקים. על רקע חילוקי הדעות לקחו החיילים את הציוד ועזבו את המוצב. מפקד חטיבת גולני, אלוף משנה יניב עשור, הורה לשפוט את החיילים לעונשי מחבוש שונים עד שבעה ימים לאחר שהגדיר את האירוע כ"חמור מאוד" מאחר ואירע במהלך פעילות מבצעית בקו המוגדר כ"קו חם", בעל פעילות מבצעית מורכבת, הדורשת ערנות ודריכות גבוהה אל מול האיומים מהזירה הסורית.

תרגיל חטיבת גולני בצאלים יולי 2010. שי מכלוף
מפקד החטיבה ראה את האירוע בחומרה. חיילי גולני/שי מכלוף

מדובר צה"ל נמסר בתגובה על האירוע כי "האירוע תוחקר על ידי מפקד החטיבה, שראה את האירוע בחומרה והורה לשפוט את החיילים לעונשי מחבוש. החיילים באירוע חזרו למוצב לאחר פרק זמן קצר והביעו חרטה על מעשיהם. יודגש כי בשום שלב באירוע לא נפגעה הכוננות המבצעית במוצב. בצה"ל כמקובל, כלל המטלות המבצעיות והמנהלתיות מחולקות באופן שווה בין החיילים וצה"ל מוקיע כל מקרה של אי ציות לפקודה".

לפני כשנה נטשו שמונה לוחמים מגדוד 890 של חטיבת הצנחנים מוצב בחברון. השמונה סירבו למלא את המטלות שהוטלו עליהם במסגרת התעסוקה המבצעית בחברון. לדברי הלוחמים, הם התבקשו לבצע מטלות ניקיון, צביעה ושמירה כמו הלוחמים הצעירים שהצטרפו לגדוד, וסירבו לעשות כן. לאחר שמפקד הפלוגה לא נשמע לבקשותיהם, החליטו לנטוש את המוצב. לפי שעה, הלוחמים טרם חזרו למוצב למרות דרישות של המפקדים.

מרד מסוג דומה ארע מספר חודשים קודם לכן, לאחר שאחד עשר לוחמים מגדוד דוכיפת של חטיבת כפיר נמלטו במהלך תעסוקה מבצעית ממוצב בחטיבה המרחבית עציון, במחאה על יחס מפקדים ופגיעה בתנאים. לאחר דרישות המפקדים, חזרו הלוחמים לאחר מספר ימים. מפקד חטיבת כפיר הורה להדיח מתפקידו את הרס"פ נגדו התרכזו מרבית התלונות, ובנוסף לכך הורה לשפוט את הלוחמים לעונשים שונים - מריתוק ועד ימי מחבוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully