וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין חזר שיכור לבסיס, המ"פ ניסה לחפות עליו

19.12.2012 / 9:33

סגל בפלוגת הכשרה בבסיס הטירונים של גולני יצא ל"אפטר" בניגוד לנהלים. מפקד הפלוגה, שידע כי אחד מקציניו חזר שיכור ובחר לא לדווח, נשפט ל-14 ימי מאסר על תנאי

קצין בבסיס הטירונים של חטיבת גולני נשפט לשבעה ימי מאסר בפועל, אחרי שחזר שתוי לבסיס בתום בילוי. מפקד הפלוגה, שביקש להעלים את הסיפור, נשפט ל-14 ימי מאסר על תנאי.

המקרה אירע לפני כשבועיים כשסגל מפלוגת ההכשרה בבסיס שליד חדרה יצא באישור המפקדים ל"אפטר" באזור, בניגוד לפקודות והכללים. אחד הקצינים, סגן מפקד פלוגה בדרגת סרן, הגדיל לעשות ושתה אלכוהול לשוכרה. חבורת הקצינים חזרה לבסיס בתום הבילוי, ועל אף שמפקד הפלוגה ניסה להסתיר זאת - המידע על האירוע דלף והגיע למפקד חטיבת גולני, אל"מ יניב עשור, שהורה על ביצוע תחקיר.

ביקור הרמטכ"ל בני גנץ בתרגיל גדוד "ברק" של חטיבת גולני. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בתרגיל של חטיבת גולני/דובר צה"ל

התחקיר שביצעו מפקדי הבא"ח הסתיים השבוע והתמקד בסגן מפקד הפלוגה שהשתכר ובמפקד הפלוגה שידע על המקרה אך לא טיפל באירוע. אל"מ עשור החליט להחמיר עם הקצין ושפט אותו לשבעה ימי מאסר בפועל ואילו המ"פ נשפט ל-14 ימי מאסר על תנאי.

"בחודש יוני השנה היינו עדים לאירוע טראגי במהלכו קצינים של חיל הים יצאו לאפטר ושניים מהם נהרגו בהתהפכות במחלף. מה שמצופה מקצינים זו משמעת ברזל", אמר גורם צבאי בבסיס של גולני. הוא ציין כי במקרה שאירע בחטיבה שלו, "למרות החומרה - הקצינים לא הודחו".

מדובר צה"ל נמסר בעקבות המקרה כי "מפקדי אחת הפלוגות יצאו לערב בלתי פורמאלי מחוץ ליחידה ושבו באותו הערב. אחד מהקצינים חזר לבסיס לאחר ששתה אלכוהול והדבר הובא לידיעת מפקד הגדוד ומפקד החטיבה. בוצע תחקיר באופן מיידי בו הובהר לכלל המפקדים כי מדובר באירוע חמור אשר אינו תואם את פקודות צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully