וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בצה"ל: נגדי משמעת הפריעו בקורס - והודחו

המדריכה ביקשה מהנגדים של חיל השלישות לשמור על השקט, אבל חלקם הפריעו ואחד מהם אף צבט בלחיה של המדריכה "מתוך חיבה". בתגובה, הקורס הופסק והמעורבים הודחו

נגדי המשמעת בצה"ל אחראים ביחידותיהם על הטקסים ועל הסדר התקין והם ידועים בקשיחותם הרבה כלפי החיילים, אולם קורס שנערך בשבוע שעבר בבסיס ההדרכה של חיל השלישות בצריפין (בה"ד 11), הוכיח כי לעתים הדברים מתגלגלים אחרת. גורם באגף כוח האדם בצה"ל סיפר כי במהלך השתלמות מקצועית, שאליה הגיעו נגדי משמעת מיחידות רבות בצבא, החלו חלקם להפר את הסדר ולהפריע בתחילת השיעור.

המדריכה ששהתה בכיתה התקשתה להעביר את התכנים המקצועיים, למרות שביקשה מנגדי המשמעת לשמור על השקט. בשלב מסוים, ביקשה המדריכה באופן נואש להשליט סדר בכיתה, אולם אחד הנגדים ניגש אליה, צבט אותה בפניה והבטיח לה "להרגיע את הנגדים". המדריכה, שחשה פגועה מהתנהגותו של הנגד, התלוננה בפני מפקד בה"ד 11, אלוף-משנה שלומי סנדרוסי. המפקד הורה על בירור המקרה ולמרות טענת הנגד כי ביצע את המעשה מתוך חיבה, רצון לעזור וללא כוונה שלילית, החליט אלוף-משנה סנדרוסי להדיח את הנגד מהקורס לאלתר.

קצין שלישות ראשי, תת-אלוף אריה דהן, החליט להחמיר בעניינם של שאר הנגדים המעורבים במקרה ולנקוט נגדם ביד קשה. דהן הורה להפסיק את הקורס ולהורות על עיכוב בדרגה לכל הנגדים שהפרו את המשמעת, תוך כדי רישום הערה בתיק האישי של כל אחד מהם. גורם צבאי אמר בתגובה כי "לא יעלה על הדעת שנגדי משמעת שאמורים להוביל את המשמעת בצה"ל, יתנהגו כמו טירונים. הם צריכים לשמש מופת לכלל הצבא ולכן הוחלט על מסר ברור שיעבור בכל הצבא".

מאידך, אחד הנגדים שנכח בקורס טען כי "מפקד בה"ד 11 וקצין שלישות ראשי הפכו את המקרה הזה לאירוע דגל, באמצעותו הם רוצים להעביר מסר לכלל נגדי המשמעת. הם הגזימו ובחרו ביד קשה חסרת פרופורציה. חלק מהנגדים שוקלים לערער".

מדובר צה"ל נמסר בהתייחסות למקרה כי "בהשתלמות לנגדי משמעת שהתקיימה בשבוע שעבר, אירעו מספר עבירות אשר בעקבותיהן החליט מפקד הבסיס, שהנגדים שהיו מעורבים יורחקו מההשתלמות ולא יוסמכו. קצין השלישות הראשי זימן ללשכתו את הנגדים שהורחקו, הבהיר להם את אמות המידה המצופות מנגד משמעת בצה"ל והחליט על רישום הערה בתיקם האישי. בנוסף, הוא הודיע להם כי מעתה כל החלטה בעניין קידומם ועתידם בצה"ל תובא קודם אישורה לעדכונו ולהחלטתו".

עוד בנושא התנהגות בלתי ראויה בצה"ל:

חשד בצה"ל: מפקד פלוגה תקף מינית 15 חיילים בשנתם
הרס"פ שהודח מכפיר: "הפכו אותי לשעיר לעזאזל"
אל"מ זאהר עאטף ישוחרר כשנה לפני תום ריצוי עונשו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully