וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרס"פ שהודח מכפיר: "הפכו אותי לשעיר לעזאזל"

הרס"פ שהודח בעקבות תחקיר שהעלה כי השפיל חיילים ובכך הוביל לבריחתם מפעילות מבצעית, מספר את גרסתו: "ארבע שנים נתתי את הנשמה. חיפשו למי להוריד את הראש"

הרב סמל הפלוגתי שהודח אתמול (חמישי) מחטיבת כפיר בעקבות ממצאי תחקיר שקבעו כי הוא השפיל חיילים, מה שהוביל לבריחתם מפעילות מבצעית, התייחס הערב להדחתו. הצעיר, חייל בשירות קבע בן 22, אמר לקרובי משפחתו כי "לא הייתי ביחידה ברגע שהם החליטו לעזוב. נסעתי בכלל לקנות מתנה לאחד המפקדים בירושלים. פגשתי אותם בתחנה המרכזית בירושלים. כולם יודעים שלחלקם יש בעיות אישיות והם התלוננו על זה".

עוד באותו נושא:
חיילים מכפיר נפקדו בפעילות מבצעית, הרס”פ הודח
תצפיתניות סיפרו: "בלי שינה ואוכל עושים שטויות"

בשיחה אחרת עם מקורביו נשמע הצעיר מתוסכל: "ארבע שנים נתתי את הנשמה והתכוונתי להמשיך בקבע. הפכו אותי לשעיר לעזאזל". הרס"פ המודח הוסיף כי "אני לא מצדיק את המעשים שלהם, אבל חיפשו בחטיבה למי להוריד את הראש. הכי קל היה להוריד אותי".

הרס"פ התייחס לטענות כי השפיל את החיילים שברחו ואמר כי "לא התעללתי בהם ואני מכחיש כל קשר לזה. הם הגיעו לנקודת שבירה שנמאס להם, אז הם הלכו. אני מקבל חיזוקים מלוחמים בגדוד ומעריכים שם את מה שעשיתי".

"התעללות על רקע פז"מ וותק"

מוקדם יותר הסתיים התחקיר שביצע מפקד חטיבת כפיר, אל"מ אודי בן מוחה, לאחר שהתקבלו רצף תלונות משמונת החיילים שברחו מבסיס היחידה בחטמ"ר עציון. לדברי החיילים הם סובלים מבעיות כלכליות קשות, והם לא זכו לתמיכה מלאה מהמפקדים. החיילים טענו כי נאלצו לברוח כדי לעבוד על מנת לרכוש מוצרי חשמל, מיטות ואוכל.

קצין בכיר בחטיבה דווקא מתאר מציאות אחרת. "האירוע התחיל מתלונות על התעללות על רקע פז"ם וותק. מפקד הגדוד, שנכנס לפני שבועיים לתפקיד, דיבר איתם ושמע כי מעירים אותם בלילה לנכש עשבים ומונעים מהם מקלחות וצפייה בטלוויזיה בחלק משעות היום. הוא ביקש מהם להמתין ולאפשר לו לטפל בכך, אבל הם ברחו". המג"ד ושאר המפקדים שוחחו עם החיילים הנמלטים בטלפון והבטיחו להם כי מי שיחזור לא ייענש, ורק שלושה לוחמים חזרו. עם תום התחקיר הראשוני הודח הרס"פ, וכפי הנראה שאר המפקדים, ביניהם מפקד המחלקה, יועמדו לדין.

החיילים שנותרו בבתיהם, חלקם חיילים בודדים, טענו כי לא זכו ליחס הולם מהמפקדים וכי הם בעלי בעיות כלכליות קשות. אחד הלוחמים טען כי אין ברשותו מקרר ומיטה, האחר טען כי הוא ייצא ביממה הקרובה לעבודה כדי להרוויח כסף, ולוחם נוסף טען כי למרות תלונותיו, מש"קית הת"ש לא ביקרה בביתו. קצין בכיר בחטיבה אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "הלב נקרע ממצוקות כאלה, אבל לא נכון לומר שהמפקדים אטומים. החיילים זכו ליחס. משקיות ת"ש ביקרו בבתים, ואילו חיילים שבבתיהם לא ביקרו קיבלו תווי כסף מהמג"ד וסיוע כלכלי. האירוע בפירוש החל כסיפור הקשור לוותק ופז"ם, שהוא חמור ויטופל בהתאם". עם זאת, הגורם ביקש להדגיש: "אם הלוחמים יחזרו הם יישארו לוחמים".


לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully