וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חיים בחושך: הקשיש העיוור ראה לראשונה

לאחר חיים ארוכים כאדם עיוור, פייר-פול תומאס הקנדי ראה לראשונה את העולם תודות לניתוח פשוט. "זה כמו להיות ילד שוב", סיפר. וכיצד הגיב כשראה את ביתו לראשונה?

פייר-פול תומאס נולד בקנדה לפני 68 שנים עם שלוש מחלות עיניים שהותירו אותו עיוור. עצבי הראייה שלו ניזוקו והוא סבל מניסטגמוס מולד – תופעה הגורמת לריצוד לא רצוני של העיניים מצד לצד. הוא סבל גם מקטרקט, מחלה אשר ניתן לטפל בה, אך תומאס נולד במחוז מרוחק של קוויבק, אחד מבין תשעה ילדים, והתרגל לחיים כאדם עיוור – הוא חי בחושך, הצליח להבדיל רק בין גווני הצללים והלך בעזרת מקל.

לאחר חיים ארוכים כאדם עיוור, פייר-פול ראה לראשונה את העולם. בחודשים האחרונים זכה לחזות בשלג ובזריחה, לקרוא עיתון - ולראות את משפחתו לראשונה.

לפני שנתיים נפל פייר-פול בגרם מדרגות בבניין בו גר במונטריאול ועצמות סביב ארובות עיניו נשברו. הוא פונה לבית החולים הכללי במונטריאול, שם ד"ר לוסי לסארד, מנתחת פלסטית, שחזרה את גולגלתו ושאלה את תומאס אם הוא מעוניין שהיא תתקן גם את העיניים שלו. הוא כלל לא היה מודע לאפשרות – אך תודות לניתוח שיגרתי יצא פייר-פול מבית החולים אל אור היום.

"זה כמו להיות ילד שוב", סיפר לעיתון מונטריאול גאזט. הוא נסע במונית לבקר את אחותו והתפעל למראה פתיתי השלג מחלון המכונית ופרץ בבכי – אך לפתע נזכר שאסור היה לו להרטיב את עיניו במשך כמה ימים לאחר הניתוח. כשהגיע לביתו לראשונה, הוא נתקף פחד גבהים למראה הבניין הגבוה. הוא מספר כי הוא עדיין, מכוח ההרגל, מנווט במסדרונות באמצעות ידיו ושוכח שהוא מסוגל לראות דברים מפעם לפעם. "אני לא חושב שהיה עוד מישהו שעבר את זה. אני לא חושב שמישהו יכול להבין את זה. חייתי 68 שנים לפני שראיתי לראשונה", סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully