וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ראייתה של עיוורת שוחזרה בעזרת עין ביונית

העתיד כבר כאן? דיאן אשוורת' העיוורת זכתה למתנה הגדולה ביותר שהיתה יכולה לקבל: מערך אלקטרוני שהושתל מאחורי הרשתית שלה מאפשר לה לראות באופן חלקי ולהבחין בין צורות

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: לירון בארי

פלאי הטכנולוגיה: ראייתה של דיאן אשוורת' העיוורת שוחזרה בעזרת עין ביונית. הניתוח המסובך נערך במכון הביוני במלבורן, אוסטרליה, שם הושתל מערך אלקטרוני מאחורי הרשתית של דיאן, ובזכותו היא יכולה לראות באופן חלקי בשחור-לבן ולהבחין בין צורות.

"לא ידעתי למה לצפות. אני לא יודעת אם מישהו באמת ידע מה אני עומדת לראות", אמרה אשוורת'. את הרגע בו ראתה בפעם הראשונה היא מתארת כמרגש. "אני זוכרת שהצורה הראשונה והגדולה יותר הופיעה ואני פשוט אמרתי 'וואו', משום שבכלל לא ציפיתי לכך, אבל זה היה מדהים". השתל מאחורי הרשתית של אשוורת' מחובר לחוט מוליך שהורכב מאחורי אוזנה, כאשר לו מחובר ממריץ מהמכון הביוני. "דיאן תהיה מסוגלת לראות מספר נקודות במקומות שונים, ותוכל להבחין בדברים כמו צורות שונות, קווי מתאר של דלתות וחפצים כאלה", הסבירה ד"ר לורן אייטון מהמרכז לחקר העין.

מלבד דיאן, שני מתנדבים נוספים עברו את הניתוח, וכעת הם ממתינים להפעלת המכשיר. במכון הביוני מקווים שגם ראייתם, כמו זו של אשוורת', תשתפר, ואז יוכלו להכריז על פריצת דרך מדעית שתשנה את חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם.

לקריאה נוספת:
חרטו למנותח עיוור KKK על הבטן? ביה"ח מכחיש
נולדה עם 8 גפיים - שהוסרו בניתוח בגיל 17
בריטי בן 80 יעבור ניתוח לשינוי מין: "סוף סוף"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully