וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרטו למנותח עיוור KKK על הבטן? ביה"ח מכחיש

אחד מזקני שבט הלקוטה האינדיאני בדרום דקוטה הגיש תביעה בטענה שמצא את הכתובת הגזענית לאחר ניתוח לב שעבר. הרופאים: "זו עלילה. כל הסימנים נובעים מהליכים מצילי חיים"

פרשה ביזארית ביותר הגיעה אתמול (רביעי) לדיון ראשון בבית המשפט בדרום דקוטה: אינדיאני תושב המדינה במרכז ארצות הברית, תובע בית חולים בטענה שבמהלך ניתוח שעבר, נחרטו על בטנו האותיות KKK - ראשי התיבות הידועים של ארגון הקו-קלאקס-קלאן הגזעני, שפעל לאורך 150 השנים האחרונות באלימות ברחבי ארה"ב נגד שחורים ובני מיעוטים בכלל. בבית המשפט, הכחישו באי כוחו של בית החולים מכל וכל את ההאשמות - המגובות בתצלומים - וטענו כי מדובר בעלילה.

הסרטון שפורסם, ובו ההוכחות לכאורה שמדובר במעשה מכוון

הפרשה זכתה לפרסום לראשונה בחודש אפריל האחרון, כשוורן טרוורסי בן ה-69, אחד מזקני שבט הלקוטה, פרסם ברשת סרטון יוטיוב בו הוא שוטח את טענותיו כלפי בית החולים בעיר ראפיד סיטי, שם עבר ניתוח מעקפים כפול לאחר שלקה בלבו. טרוורסי הוא עיוור, ולכן, לדבריו, גילה את צורת הצלקות על בטנו רק לאחר שאחרים ראו אותן והפנו את תשומת לבו. בהמשך פורסם גם סרטון ובו תיעוד מצולם של בטנו לאחר הניתוח, בו אכן ניתן לראות לפחות ארבעה סימנים הדומים דמיון מפתיע לאות K.

פצעים בגלל סוכרת?

הסרטונים הפכו עד מהרה לוויראליים, נפוצו בקרב הקהילה האינדיאנית בארה"ב וזכו לעשרות אלפי צפיות, ואף עוררו גל מחאה והפגנות של מאות אינדיאנים מול בית החולים. לבסוף, לפני שבועיים, הגיש טרוורסי לבית המשפט המחוזי בעיר סו פולז תביעה נגד דירקטוריון בית החולים ונגד הרופאים שטיפלו בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנת מחאה מול בית החולים בעיר ראפיד סיטי, דרום דקוטה, בעקבות טענות על גילוף האותיות KKK על בטנו של מנותח אינדיאני עיוור, מאי 2012. Kristi Eaton, AP
בעקבות פרסום הטענות, קיימו במאי האחרון מאות אינדיאנים הפגנת מחאה מול בית החולים בראפיד סיטי/AP, Kristi Eaton

הפרשה עוררה ויכוח ציבורי ער. בעוד רבים מיהרו להאשים את בית החולים בגזענות ובהתעללות וקראו למצוא את האחראים ולהענישם - אחרים התעקשו שכלל אינם מזהים את האותיות בתמונות, ושמדובר בצירוף מקרים ותו לא. בבית החולים טענו כי חלק מהצלקות על גופו של טרוורסי נובעות בחלקן מפעולות רפואיות חיוניות, וחלקן מפצעים הנובעים ממחלת הסוכרת שממנה הוא סובל. מנגד, הפיצו גורמים בקהילה האינדיאנית את הסרטון שהובא מעלה, ובו לטענתם שורת הוכחות המבטלות את הטענות האלו.

"בהתחלה בכלל חשבו שכתוב oink"

בתגובה שהוגשה אתמול לבית המשפט, דבק בית החולים בעמדתו. "לכל סימן על בטנו של המתלונן יש הסבר מלא הקשור להליכים הרפואיים שהוא עבר כדי להציל את חייו", כתב ג'פרי הרד, אחד מפרקליטי ההגנה. הוא אף הגדיל לעשות, והפנה אצבע מאשימה: "ללא ספק, ההאשמות לגבי האותיות 'KKK' בצלקת מגיעות מאנשים בלתי מוסמכים בעירו של המתלונן".

בין היתר, מבהירים הסנגורים כי גם חבריו של טרוורסי, שהיו הראשונים להבחין בצלקות, העלו בהתחלה מגוון רעיונות לגביהם, בית היתר כי מדובר במילה "oink" (מינוח מקובל לצליל שמשמיע חזיר) או שמדובר בכלל בסימני נשיכה, לפני שהחליטו כי מדובר בראשי התיבות של הארגון הקיצוני. "לאחר שהגיעו למסקנה הזו באמצעות ספקולציות, וללא כל התייעצות עם בית החולים, הם החליטו לשכנע אותו שהוא נפל קורבן למזימה".

בתגובה לטענות, מסר אתמול לסוכנות AP דובר מטעמו של טרוורסי, בן פראר, כי הוא ציפה שבית החולים יגיב בהכחשה גורפת - אולם לדבריו, העדויות מדברות בעד עצמן: "ניתן לראות בבירור חתכים בבטן שאין שום סיבה שיהיו שם, לצד החתך הרגיל בחזה שנגרם מניתוח לב. נראה שהחתכים האלו יוצרים אותיות. זה לחלוטין לא נורמלי".

וורן טרוורסי שוטח את טענותיו בסרטון ביוטיוב:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully