וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום ברצח באביחיל: דקרו, ברחו והלכו לסעוד

שני פלסטינים מהגדה פרצו לביתו של איציק אלגבי בשנה שעברה, וכשזה התעמת איתם - הם דקרו אותו במברג בלבו. אדם נוסף הבריח אותם לבקה אל-גרבייה, שם כבר תכננו את השוד הבא

הרצח במושב אביחיל - שלב האישום: פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בלוד כתבי אישום נגד עמאר אבו דקה, בן 26 מטול כרם, והאדי מוסא, בן 21 מהכפר דנאבה, בגין הרצח של איציק אלגבי באוקטובר אשתקד. השניים, שדקרו למוות את אלגבי כשניסה למנוע מהם לשדוד את ביתו, מואשמים גם בכניסה והתפרצות, ובשהייה בלתי חוקית בישראל. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם עד תום ההליכים נגדם.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עודד קלר, הנאשמים, אשר לא החזיקו בהיתר שהייה כדין בישראל, יצרו קשר עם אדם נוסף, א', על מנת שסייע להם לפרוץ לבתים סמוך לכביש החוף על מנת לשדוד מהם כסף וציוד. ב-22 באוקטובר 2012, בשעה 6 בערב, אסף מעורב נוסף בפרשה - מרואן עמר - את הנאשמים ואת א' ברכבו, והורידם במושב אביחיל, שם החלו לצעוד בין הבתים השונים במטרה למצוא יעד לפריצה, כשברשותם כלים מתאימים להתפרצות.

כשהגיעו ליחידת הדיור במשק של משפחת אלגבי, כך עולה מכתב האישום - פרץ אבו דקה את החלון, נכנס פנימה ופתח את הדלת למוסא ולא'. בדיוק באותה עת יצא אלגבי מביתו וצעד לכיוון יחידת הדיור הסמוכה כדי להביא לחם לארוחת הערב בביתו. הפורצים שהיו כבר במקום, הופתעו מנוכחתו של אלגבי, שאף אחז בחולצתו ובצווארו של אחד מהם על מנת למנוע ממנו לצאת מהיחידה. בתגובה, דקר אבו דקה את אלגבי בבית החזה באמצעות מברג אשר היה בידו, בעוד מוסא חבט בראשו באמצעות מברג אחר על מנת לסייע לחברו להשתחרר מאחיזתו של אלגבי.

אלגבי מת כעבור זמן קצר בשל איבוד דם רב כתוצאה מהדקירה בבית החזה.

איציק אלגבי הפתיע פורצים ונרצח בפתח ביתו במושב אביחיל, אוקטובר 2012. שלומי גבאי
זירת הרצח באביחיל/שלומי גבאי

הנאשמים הותירו את אלגבי שרוע ומתבוסס בדמו, ונמלטו מהמקום, תוך כדי שא' מתקשר למרואן ומפציר בו לשוב בבהילות על מנת להבריח אותם מהיישוב בכלי הרכב שלו. בהמשך, לבקשת הנאשמים וא', הוביל אותם מרואן למסעדה בבאקה אל-גרבייה, שם ביקש אבו דקה ממוסא להביא לו בקבוק מים על מנת לשטוף את המברג אשר היה מגואל בדמו של אלגבי. למרות המקרה החמור שזה עתה אירע, השלימו הארבעה סעודה משותפת במסעדה - והחליטו להמשיך בניסיונות הפריצה עוד באותו הערב, הפעם בעיר חדרה.

הרצח באביחיל: אחד החשודים ישמש כעד מדינה. אבי כהן
אחד החשודים ברצח באביחיל/אבי כהן

מעצר המעורבים אירע לפני כחודש והוא התאפשר בעקבות מידע שהגיע למשטרה משירות הביטחון הכללי. אחד מהמעורבים נעצר על ידי השב"כ בחשד לביצוע של עבירות ביטחוניות ובמהלך החקירה קשר את עצמו לרצח באביחיל. לאחר מעצר החשודים הגיע מפקד המחוז, ניצב ברונו שטיין, יחד עם מפקד מרחב שרון לבית משפחת אלגבי על מנת לבשר להם באופן אישי על אודות התפתחות החקירה. עורכת דין לימור הלוי, המייצגת את אחד המעורבים, טענה כי מרשה "מכחיש כל קשר לפרשה".

בתו של אלגבי, לירון מזרחי, התקשתה להסתיר את סערת הרגשות בעקבות ההתפתחות. "אני ברגשות מעורבים, גם עם תחושת הקלה וגם עם קושי גדול", אמרה מזרחי. "מצד אחד, מדובר בסגירת מעגל, אבל מצד שני זה מחזיר אותנו תשעה חודשים אחורה. אנחנו חווים את כל הטראומה מחדש, וזה מעלה ומציף את הכול". מזרחי סיפרה כי לאורך כל תקופת החקירה עמדה המשטרה לרשות המשפחה, וסיפקה לה מידע על ההתקדמות, דבר שסייע להקל על תחושת הכאב והאובדן. "המשטרה הייתה מאוד רצינית ואחראית בניהול התיק", הבהירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully